Sari la conținut


BannerFans.com
Bun venit pe ClubLancia! www.problemefiat.ro * Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623

Poză

Lybra Cris

Lancia Lybra 1.6L 16V

  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
11 răspunsuri la acest topic

#1 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 12 June 2018 - 08:44 AM

Iete ca mi-am facut si eu timp si curaj sa-mi prezint jucaria.

 

"Jucaria" mea este o Lancia Lybra de fix 1581 cmc, adica standard 1,6 si 16 valve. Benzina, saloon/berlina.

Anul fabricatiei este prin octombrie 2000.

Am cumparat-o prin toamna lui 2017 si avea la bord 156288km, afland dupa ceva timp ca defapt kilometrajul real este 256000, ma rog tara si "uameni" de pile-of-poo_1f4a9.png

 

Bazat pe facturi, amintiri, va prezint mai jos tot ce am facut la aceasta masina in decurs de sub un an. Am upload-at si niste poze, nu sint multe, nu am din toate etapele reparatiilor, dar suficient sa va faceti o parere despre starea masinii.

 

>>achizitionat masina la 156288 km cu pretul de 1200 euro.

 

>>efectuat/schimbat la 158270 km:
 
Bujii NGK 7642 bkr5ez
Filtru ulei MANN-FILTER W 713/16
Filtru aer CHAMPION CAF100408C
ULEI MOTOR LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40 5L
Filtru aer habitaclu BOSCH 1 987 432 003
igienizare AC
 
>>efectuat la 158340 km:
computer test, sters erori
 
 
>>efectuat la 158400
schimbat senzor presiune ulei ERA 33.340
senzor detonatii/batai
covorase cauciuc fata/spate
 
 
>>efectuat la 158500 km:
schimbat toba finala IMASAF 44.66.07
racord/teava dintre intermediara si finala Walker 7770 sau MTS 01.41350
tampoane cauciuc, suruburi, colier.
 
 
>>efectuat la 158879 km:
schimbat lichid frana Ate TYP200 DOT4
discuri fata Brembo 08.7354.20
placute frana fata Brembo P 23 075
senzor presiune ulei OE Fiat 55202374
 
 
>>efectuat la 158900 km:
pus in rezervor jumate de sticla Liqui Moly Injection Reiniger pt. curatat sistem alimentare benzina
 
>>efectuat la 159000 km:
pus in uleiul motor 125ml liqui moly aditiv mos2
 
 
>>efectuat la 159000 km:
schimbat termostat BEHR TI 123 88
kit distributie (curea, rola intinzatoare+rola ghidare) DAYCO KTB269
 
 
>>efectuat la 159100 km:
schimbat senzor temperatura apa FACET 7.3277
 
 
>>efectuat la 159200 km:
schimbat curele transmisie/accesorii Dayco 5PK938, 4PK962, 3PK668
role Dayco APV1032
pompa de apa Graf PA629
 
>>159296
-distributie sarita de la punct- Cauza ar fi o pietricica intrata printr-o gaura din capacele distributiei.
Ce s-a facut:
planat/rectificat chiulasa, schimbat toate supapele si simeringurile
kit distributie Contitech CT879K1
schimbat ulei motor Motul 6100 Synergie+
filtru ulei Mann 713/16
filtru aer Mann C1586
filtru habitaclu Champion CCF0073C
schimbat bujii Beru Ultra Z98
bobina inductie Bremi 11929
fise bujii NGK 2571
antigel Hepu+apa distilata aprox. 40-60%
ulei servo Castrol Dexron 2
garnituri chiulasa Elvis Royal 0025130
suruburi Elring 104270
garnituri Elring galerie admisie/evacuare 332.210/375.290
 
Manopera reparatie+piese (simeringuri, supape) chiulasa: 500 lei
Durata reparatie chiulasa: 1 zi
Total manopera service: 1232 lei
Durata demontat chiulasa 1 saptamana
Durata montat chiulasa 1 saptamana
******************************** total pina aici aprox. 6700 lei ( + aproximativ 5600 lei pretul de achizitie ) si inca nu am terminat...
 
In continuare trebuie sa gasesc niste capace de distributie in stare buna, la care se va adauga iarasi o manopera de "schimb distributie" cu piesele aferente.
Schimbare ventilator clima/aeroterma, care urmeaza sa-l primesc de la Cosmin Cmn.
Trebuie sa refac plafonul pentru ca mi-a cazut panza in cap dupa ce nevasta-mea a curatat-o temeinic.
Apoi pe partea mecanica suspensiile fata si articulatii. Unele piese (bucsi, bielete) le am deja cumparate, mai am nevoie de bani pentru manopera.
Si....tinichigerie+vopsitorie. Masina a fost vopsita urat, in bataie de joc. Noroc ca pe argintiu nu prea se observa.
 
Aici aveti ceva poze cu inculpata:

 

Laude sau critici, nu va sfiiti si comentati. :P



#2 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 14 June 2018 - 09:44 AM

Aproximativ 159400 km: schimbat ventilator aeroterma.

Si o mica problema cu aerul conditionat, anume parca nu baga foarte rece chiar la maxim.

Reumplerea cu freon si ulei a fost facuta, deci buba e din alta parte. Cineva imi spunea ca ventilatorul frontal nu pleaca si pe a doua viteza si e prea cald radiatorul de clima. Aici ar fi suspect un releu cica sau ventilatorul? Chiar nu stiu, poate e cazul sa apelez la un electrician.



#3 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 16 June 2018 - 11:02 AM

Sper ca s-a incarcat videoclipul.
Deci poate cineva sa-mi spuna daca cureaua din clip are vreo problema? Daca e ceva....suspect?

Eu nu ma pricep si mi se pare ca e prea slaba si nu e centrata pe acele roti zimtate. In afara de asta se vad niste scame pe marginea curelei ca si cand ar fi uzata.
Aceasta curea/distributie are aproximativ 200 de km de cand a fost montata.

#4 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 16 June 2018 - 11:06 AM

Sper ca s-a incarcat videoclipul.
Deci poate cineva sa-mi spuna daca cureaua din clip are vreo problema? Daca e ceva....suspect?

Eu nu ma pricep si mi se pare ca e prea slaba si nu e centrata pe acele roti zimtate. In afara de asta se vad niste scame pe marginea curelei ca si cand ar fi uzata.
Aceasta curea/distributie are aproximativ 200 de km de cand a fost montata.

P.S: si link catre youtube:
https://youtu.be/AD8Wuc3O8AQ

#5 OFFLINE   buzdugancv

buzdugancv

    Membru de onoare

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 151 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.9 JTD
  • An: 2000
  • LocationDerby United Kingdom

Postat 16 June 2018 - 04:46 PM

Cati km ai cu distributia asta...cand zici ca sa schimbat ultima data ce sa schimbat? Ai 16v nu te mai juca la distribuite ori o schimbi ori lasi capacele alea in pace caci daca se rupe cureaua ...pa si adio motor la 16V se reface tot motoru daca nu sparge cumva si un piston...ia schimba distributia ..curea role pompa de apa tot ...cureaua pare stearsa si nu am cum sa vad pe sub ea dar nu pare sigura!!

Contact - +4407442242741 


#6 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 16 June 2018 - 05:58 PM

Chiar crezi ca am chef "sa ma joc" la distributie?

 

Cand am cumparat masina mai multi mi-au zis sa schimb neaparat distributia, asa ca am inceput sa ma interesez. Chiar aici pe forum e plin de reclama cu problemefiat dar care mi-a servit mereu ba ca nu are una ba cealalta, sau pur si simplu e prea ocupat si (...) sa-l mai sun altadata...

Am luat un kit de distributie DAYCO KTB269 si am ajuns la un service de cartier unde mi l-au montat. Toate bune si frumoase. Fara sunete ciudate sau alte probleme.

Dupa aproximativ o luna am pornit motorul si s-a auzit ca si cand ai da gauri cu bormasina cu percutie intr-o galeata de tabla. Urat si tare.

Am sunat la service-ul care mi-a schimbat distributia, ca aveam o banuiala cu zgomotul ala si au venit (un mecanic si un sef) sau uitat putin la motor, dar nu era nimic vizibil si mi-au chemat o platforma sa duca masina la ei.

Masina a ajuns la ei, in ziua respectiva au zis ca nu au timp de ea si o demonteaza a doua zi. A doua zi mi-au aratat niste praf si bucati de piatra in capacul distributiei si mi-au zis ca mi-a intrat o pietricica pe o mica spartura din capac si asta a facut ca cureaua sa sara cativa dinti.

Cureaua avea 3 zgarieturi pe ea, dar nu era rupta, dintii aratau bine, capacele pe interior nu aveau urme, zgarieturi, dar am lasato asa cum au zis ei.

In continuare stii si tu buzdugane ca am postat aici pe forum si am hotarat sa o repar, pentru ca era dezamagit si ma gandeam sa o dau la dezmembrari.

Service-ul asta m-a tinut o saptamana pina au dat chiulasa jos, din lipsa de timp. Apoi mi-au pus chiulasa in brate si mi-au zis sa caut pe cineva sa o repare. Ceea ce am si facut.

A doua zi aveam chiulasa rectificata, supapele si simeringurile schimbate plus ce mai intra la operatia respectiva, adica garnituri, suruburi, ulei motor, filtru ulei, kit distributie, antigel. Numai ca iarasi m-au plimbat distinsii mecanici inca o saptamana pina le-au pus pe toate pe masina.

Apoi facea urat si a fost din cauza aprinderii. am rezolvat si asta.

De la inceput se auzea un zgomot ciudat dinspre distributie iar de la service mi-au zis ca sint de vina capacele de distributie ca nu sint noi (cele sparte de la inceput le-am schimbat cu unele din dezmembrari care au fost lipite, dar erau drepte si intregi) si ca ating rotile zimtate de ele si asta e cauza zgomotului. Asta a fost acum sa zic o saptamana. 

Astazi am scos doar suruburile de sus de la capacul de distributie sa vad care e treaba acolo si am vazut cureaua ca nu statea perfect centrata pe rotile alea, era/parea foarte slabita si pe margini are ca niste scame de la sfoara aia de intaritura dinauntrul ei.

Chit ca nu ma pricep cureaua asta de vreo 200 km arata ca dupa zeci de mii de km si imi pare foarte slaba, o apas cu degetul, chiar pot sa o misc putin pe zimtii aia de la rotile zimtate. Ea practic a "fugit" inspre motor si parca singurul lucru care o tine acolo e capacul din spate al distributiei.

 

Deci sincer nu ma joc. Nu m-am jucat, nu-mi permit sa fac asta pe banii mei care nu sint castigati usor si care sint utili si in alte parti, gen familie, copii.

In momentul asta pot fie sa ma duc la service-ul unde s-a efectuat operatia (in bataie de joc) si sa le cer sa-mi schimbe kitul de distributie, ceea ce nu cred ca o sa se inatmple. Poate cel mult imi strange cureaua putin sau ceva de genul asta si pierd timp si nervi iar masina ramane cu problema.

Fie caut alt service (habar n-am unde, ca multi cand aud de masini italiene incep sa se vaite ca sint complicate, ca nu au cale de distributie sau ma iau ca n-au timp) cumpar capacele originale din reprezentanta si un kit de distributie si sa mi le monteze si am rezolvat, in felul asta scapa si service-ul respectiv si se bucura ca au mai pacalit un fraier. Varianta asta ar fi cea mai ok daca banii nu ar fi o problema.



#7 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1913 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 16 June 2018 - 08:22 PM

0727535722 Cristian, vorbeste cu el!

Sent from the mobile client - Forum Talker

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#8 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1913 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 16 June 2018 - 08:23 PM

http://www.clublanci...iew=getlastpost

Sent from the mobile client - Forum Talker

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#9 OFFLINE   buzdugancv

buzdugancv

    Membru de onoare

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 151 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.9 JTD
  • An: 2000
  • LocationDerby United Kingdom

Postat 16 June 2018 - 08:27 PM

Acum sunt inca pe drum dar cand ajung acasa o sa iti trimit ce ai nevoie si cum sa iti schimbi tu cureaua si rolele si sa fii sigur ca ce iti faci tu este mai bine facut ca in service! O sa iti trimit cum sa pui motoru la punct si sa schimbi distributia singur si minimul de scule care iti trebuie verifica daca cumva daca au pus capacele bine...si mie mi-a plesnit distributia din cauza unui surub de carcasa care a picat inauntru si nimeni nu la observat!! Te apelez eu!

Contact - +4407442242741 


#10 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 16 June 2018 - 10:32 PM

Daniel da uitasem de tipul asta. Luni il sun sa vad ce zice. Dar nu-ți ascund faptul ca mi-e și frica sa o mai pornesc. Sa nu mai zic ca ma gandesc cu groaza cat o mai costa....Si sint sigur ca oricine ar schimba distribuția de 3 ori în decurs de 1000 de kilometri, ar ramane cu sechele neurologice:)

Buzdugan apreciez ca vreti sa ma ajuti, dar nu cred ca pot sa o fac eu. Nu am mai facut asta, iar riscul sa o pun pe butuci maricel.

#11 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1913 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 17 June 2018 - 08:36 AM

Sa stii ca am patit-o cu distributia de am schimbat-o la un asa zis mecanic de a montat cureaua gresit... Nu le fac reclama celor de la problemefiat, ci ii recomand, este mai mereu ocupat, are un singur elevator si sunt doi insi, el si un electrician, este foarte solicitat si iti spun sincer ca isi fac datoria, insa dureaza mult pana ajungi la el din cauza faptului ca este ocupat... Poti apela si la Cristian ce detine personal un Thesis ce este mult mai complicata decat Lybra ca si mecanica sau electrica! Pana la acesti mecanici am avut de suferit foarte mult de pe urma pseudo cunoscatorilor, nu mai spun de pagube 😢... Nu le fac reclama, ii recomand...

Sent from the mobile client - Forum Talker

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#12 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Pasionat Lancia

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 44 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 17 June 2018 - 09:35 AM

Ce m-ar interesa pe mine acum/astazi ca cineva, nu stiu, un mecanic priceput sa-mi zica parerea lui despre ce vede in filmuletul ala care l-am postat.

E normal sa fie asa slabita cureaua? E normal sa prezinte "scamosarile" alea pe margine?

Dar cum nu avem nici un mecanic destoinic p-aci asta e...

Si nu, categoric nu vreau sa-mi dea mie dreptate! Vreau sa stiu adevarul, chit ca e vina mea (habar n-am cum ar putea, dar ma rog) vina mecanicului, sau viciu de fabricatie.

 

Am rascolit pe intrnet toata noaptea si din ce am observat la mai toate masinile, indiferent de marca/model, problema curelei de distributie e fie e prea slabita si atunci vibreaza, fie este prea intinsa si "fluiera.

A mea nu face nici-nici.

In cazul slabirii, rola intinzatoare ar trebui sa compenseze si sa mentina o tensiune fixa/constanta chiar daca e vorba de dilatatie/contractie datorita temperaturii, dar si in cazul vechimii.

 

Nu stiu ce sa mai zic. Mie personal nu-mi place cum arata cureaua (slabita, fugita inspre motor-descentrata de pe fulii si cu scamele alea), buzdugancv i se pare nesigura, Cosmin de pe grupul Lancia care mi-a oferit si al doilea filmulet cu distributia lui la fel zice ca nu pare in regula, i-am aratat unui vecin care nu e mecanic dar e destul de priceput la fel mi-a zis ca nu-i place cum arata.

Poate un mecanic cu experienta sa zica ca defapt e normal si sa nu-mi fac griji? Nu stiu pentru ca nu am dat inca de nici unul. Abia maine ar trebui sa ma intorc la service-ul ala si cica se rezolva. Dar din cate experiente neplacute am cu ei, solutia gasita va fi ceva de genul cum sa scape ei de acuze....

 

Anyway astazi trebuie sa iau o hotarare, daca sa ma duc maine la astia sau sa o repar in alta parte. Numai ca buba e ca am ajuns la fundul sacului cu partea materiala si oricum e putin deplasat sa platesc de mai multe ori pentru greseala altuia.

Daca mai aveti orice fel de sfaturi/recomandari le ascult/citesc cu cea mai mare placere si va multumesc anticipat.






0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.