Sari la conținut


BannerFans.com
Bun venit pe ClubLancia! www.problemefiat.ro * Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623

Uleiuri minerale vs Uleiuri sintetice


  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
Fără răspunsuri la acest topic

#1 Guest_GeheimAusBg_*

Guest_GeheimAusBg_*
  • Guests

Postat 17 November 2010 - 08:21 AM


ULEIURILE MINERALE VS CELE SINTETICE

         
           
  • Uleiul  este lichidul vital al motorului maşinii dumneavoastră. Fără ulei de  motor, este puţin probabil  ca oricare din vehiculele dumneavoastră să  ajungă  la capătul străzii, în fiecare dimineaţă. De câteva zeci de ani,  uleiurile convenţionale pe bază de petrol au asigurat o protecţie  adecvată pentru toate vehiculele noastre. Observaţi că, aici cuvântul  cheie este adecvat. În principal, uleiurile pe bază de petrol, au fost  suficient de bune (adecvate) pentru a proteja motoarele noastre de  distrugere. Dacă schimbaţi uleiul suficient de des, puteţi fi aproape  siguri că maşina dumneavoastră va rezista 160.000,până la 240.000Km,  fără o problemă serioasă la motor, poate chiar mai mult.
  • Unele  din substanţele chimice care compun un ulei convenţional pe bază de  petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de  temperaturi la care funcţionează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor  descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezenţa  oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd  oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe  bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu  vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră,  la temperaturi scăzute. Astfel, unele părţi ale motorului pot rămâne  neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură  semnificativă poate apărea în tot acest timp.
  • Uleiurile  sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere.  Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile  petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte  cuvinte, moleculele uşoare din uleiurile petrolifere se transformă în  gaz şi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care  sunt mai greu de pompat 
  • Uleiul sintetic poate fi folosit în  siguranţă, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile  convenţionale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil şi NEO au fost  garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70.  Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la  16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulţi ani. Uleiul Mobil 1 a avut  40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum  lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar şi alte companii  mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă.
  • În general,  viaţa unui vehicul depinde de viaţa motorului său. Unul din principalii  factori care afectează viaţa unui motor, este uzura pieselor şi/sau  calarea, care este adesea rezultatul operării la temperaturi ridicate.  Structura moleculară omogenă şi uniformă a uleiurilor sintetice conferă  acestora un coeficient de fricţiune mult mai mic (moleculele alunecă  mult mai uşor una peste alta cauzând astfel o fricţiune mult mai mică)  decât la cele minerale.
  • Uleiurile de motor minerale au o slabă  rezistenţă a peliculei, faţă de cele sintetice. Cum a mai fost  menţionat anterior, rezistenţa peliculei unui lubrifiant se referă la  abilitatea sa de a menţine o peliculă între două componente de motor,  când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă.
  • Uleiurile  sintetice vor avea în general, o rezistenţă a peliculei de la 500% până  la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate  comparabilă. De fapt, credeţi sau nu, chiar dacă uleiurile mai  consistente au o rezistenţă a peliculei mai mare decât cele mai puţin  consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistenţă  mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de  petrol.
  • Uleiurile sintetice şi alţi lubrifianţi nu conţin  parafină sau alte grăsimi, care îngroaşă dramatic uleiurile minerale, pe  timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în  timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul  aproape imediat. 





0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.