Sari la conținut


Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623 / Service Alfa Garage - Catalin 0721265755


Poză

LANCIA in presa romaneasca

lancia romania presa stiri auto news internet web site forum

  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
20 răspunsuri la acest topic

#1 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 07 ianuarie 2014 - 08:11

Am dat azi peste stirea :

 

http://www.automarke...2014-54663.html

 

De la A la Z: maşinile care vor fi lansate în România în 2014

 

Lancia Delta facelift
108899l.jpg?ts=1389091504

 

Restilizarea lui Delta i-a adus compactei italiene un set de praguri laterale noi şi spoilere vopsite în culorile caroseriei. Interiorul nu a scăpat nici el neatins, Lancia pregătind şi aici o serie de materiale noi, o echipare mai bogată şi plastic lucios sau mat. Gama de motorizări va rămâne neschimbată şi va include un motor Multijet de 1.6 litri diesel, disponibil în mai multe variante de putere, una de 105 şi una de 120 cai putere.

 

=================

 

Daca doriti sa va promovati marca preferata, o puteti face in concursul dnului Heimann:

 

http://www.masinanr1...arci_select.php

 

dati click pe LOGO, apoi in centru-dreapta, dupa ce apare numele cu rosu, dati click pe VOTEAZA.

 

Multumesc si multa bafta!

 

PS - pana maine puteti fi locul 2 :)



#2 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 07 ianuarie 2014 - 09:27

Am urcat pe locul 6 :)

 

Alte site-uri unde gasim informatii despre marca LANCIA sunt:

 

- http://www.automarke...ni-noi/lancia/  - daca dati click pe un model, apar sub el, comentaii +/- de la utilizatori/fani/diverse persoane

 

- nici o opinie ( puteti completa voi, cei care doresc, e tot o forma de promovare a marcii ) => http://opinii.autovit.ro/lancia/

 

- http://www.informati...ti-lancia.html  - site destul de bine informat

 

- alt site bun este : http://www.autobook.ro/stiri/lancia/

 

 

=================

 

Sincer, nu-mi place dnul Sergio Marchionne, dar in acest articol parca a uitat de LANCIA:

 

http://www.informati...a-sid13176.html

 

Fiat va investi 9 miliarde de euro pentru a reveni pe profit în Europa Grupul Fiat plănuieşte să investească până la 9 miliarde de euro în noi modele pentru a-şi reduce pierderile ce durează de 3 ani în Europa şi a reînvia fabricile italiene aproape goale.

Pe lângă susţinerea mărcilor de lux Maserati şi Alfa Romeo cu noi modele produse în Italia, producătorul va concentra linia Fiat cu variante ale subcompactului 500 şi modelului de buget Panda, renunţând la modelul Fiat Punto - un fost bestseller -, conform unor surse apropiate companiei, transmite Bloomberg.

Şeful brandului Fiat, Olivier Francois, a declarat că familia Panda se va adresa consumatorilor de maşini mai ieftine, în timp ce modelele din gama 500 se vor adresa celor care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru un produs premium. „Brandul Fiat are două dimensiuni, Panda-500, funcţional-aspiraţional”, a declarat Francois într-un interviu pentru Automotive News Europe.

„Este o mişcare îndrăzneaţă şi istorică de a-ţi abandona rădăcinile”, a spus Roberto Verganti, profesor la Politehnica din Milano. „Mergând către lux cu modelul 500 ce are o marjă de profit mai mare şi modelele Alfa Romeo este singura strategie posibilă pentru a continua să construieşti maşini în Italia”.

Cu un calendar de fuziune Fiat-Chrysler incert, Sergio Marchionne, CEO al ambilor producători auto, este presat să oprească pierderile în Europa.

În timp ce Grupul Fiat a anunţat anterior că va dezvolta circa 20 modele noi pentru Europa până în 2016, inclusiv 8 Alfa Romeo, compania a refuzat să comenteze cu privire la strategia europeană revizuită până în aprilie.

Strategia Grupului Fiat vrea să copie în mare industria auto germană. BMW, Mercedes şi Volkswagen, ce deţine Audi şi Porsche, au creat maşini premium de multe decade pentru a compensa salariile angajaţilor, cele mai mari din industria auto. Aceste maşini sunt acum exportate din Germania în toată lumea.

 

---------

 

Vrea sa "copie" ce fac baietii de la Renault-Nissan-Dacia si mai ales grupul VAG, dar nu-i iese mai nimic.... si e atat de simplu. Mi se pare depasit de situatie si nici nu prea are oameni sa-l "ajute" in sensul pozitiv.



#3 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1.950 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,2 8V 65 cp
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucuresti - Berceni

Postat 08 ianuarie 2014 - 07:40

Lancia nu va mai fi niciodata ce a fost candva! Pentru noi insemana istorie, raliu, eleganta vremurilor de mult apuse, fiabilitatea si inovatiile lui Vicenzo Lancia! Lancia astazi este o minciuna de care isi bate joc cu o nesimtire crasa asa numitul domn Marchionne! Lancia s-a oprit la noua Delta, ce urmeaza este o bataie de joc! 

 

Spre exemplu, Lancia nu va mai fi nicicand ce a fost in raliu: 

 

 

 


 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623 

 Service Alfa Garage - Catalin 0721265755


#4 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1.950 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,2 8V 65 cp
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucuresti - Berceni

Postat 08 ianuarie 2014 - 07:41

http://www.clublanci...lancia-raliuri/


 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623 

 Service Alfa Garage - Catalin 0721265755


#5 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 08 ianuarie 2014 - 09:20

Aveti dreptate!

Nimic nu mai este ce-a fost..... masinile nu mai sunt cum erau pe vremuri. acum e cantitate, nu si calitate.

Si uite asa, am ajuns pe locul 3-4 = http://www.masinanr1.ro/ranking.php

BRAVO!



#6 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 13 ianuarie 2014 - 04:22

http://www.automarke...tazi-54760.html

 

Chrysler 200, vândut în Europa cu numele de Lancia Flavia, a primit astăzi o nouă generaţie

 

Chrysler a lansat la Salonul Auto de la Detroit noua generaţie a lui 200. Modelul de clasă medie se bucură de prima schimbare de generaţie din ultimul deceniu şi vine cu un design proaspăt, o transmisie automată cu nouă trepte şi un interior îmbunătăţit.

Chrysler are nevoie de un model de clasă medie competitiv dacă vrea o creştere a cotei de piaţă.

Tom Libby - Automotive analyst la IHS Automotive
 
 

Chrysler 200, berlina de clasă medie din gama producătorului deţinut de Grupul Fiat, a primit o nouă generaţie la Salonul Auto de la Detroit. Noul Chrysler 200 înlocuieşte modelul cu acelaşi nume, care a debutat sub forma unui facelift major aplicat lui Sebring. Spre deosebire de vechiul Chrysler 200, noul sedan se mândreşte cu o platformă tehnică nouă, preluată de la Alfa Romeo Giulietta, asociată unei game de motorizări dedicată pieţei din Statele Unite ale Americii şi unui interior redesenat.

 

Toate schimbările de mai sus au rolul de a-l aduce pe Chrysler 200 pe podiumul vânzărilor din Statele Unite ale Americii, loc în care marca nu a mai avut un reprezentant în ultimii ani. Lansarea noii generaţii a lui Chrysler 200 este importantă şi pentru europeni, deoarece modelul ar putea ajunge în showroom-urile Lancia sub numele de Flavia. Iniţial, a fost oferită doar versiunea cabrio a lui Chrysler 200 pe piaţa din Europa sub numele de Flavia, dar noua generaţie a lui 200 ar putea aduce şi lansarea berlinei Flavia. Decizia finală va fi dictată de evoluţia mărcii Lancia în Europa şi de studiile de piaţă privind potenţialul de vânzări al lui Chrysler 200.

 

TRANSMISIE AUTOMATÄ‚ CU NOUÄ‚ TREPTE ÃŽN STANDARD

 

Esential = 9 trepte are transmisia automată oferită standard în gama Chrysler 200.
 

Gama de motorizări a lui Chrysler 200 include două unităţi, ambele alimentate cu benzină şi asociate unei transmisii automate cu nouă trepte, realizată de germanii de la ZF. Revenind la motoare, vorbim despre unitatea "Tigershark" de 2.4 litri, cu patru cilindri în linie, care livrează 184 CP şi 234 Nm şi de motorul "Pentastar" V6 de 3.6 litri, care asigură 295 CP şi 360 Nm. Opţional, Chrysler oferă un sistem de tracţiune integrală, capabil să decupleze complet puntea spate atunci când condiţiile de aderenţă le sunt favorabile roţilor anterioare. Totul se întâmplă fără ca şoferul să intervină sau să simtă ceva, se laudă reprezentanţii mărcii americane.

 

695932l.jpg?ts=1389603679
 
Selectorul treptelor de viteză al lui Chrysler 200 este rotativ şi controlează transmisia automată cu nouă trepte, o premieră în segmentul D.

 

Platforma tehnică a noului Chrysler 200 este denumită "Compact U.S. Wide" şi este o versiune modificată a celei găsite în Europa în gama Alfa Romeo Giulietta. Principala modificare este la nivel de ampatament şi ecartament, pe lângă schimbările de caracter rutier necesare configurării modelului conform preferinţelor şoferilor americani. Pentru cei care doresc manevrabilitate demnă de un model sportiv din Europa, cei de la Chrysler recomandă modul sport integrat.

 

DODGE DART, CHRYSLER 200 ÅžI JEEP CHEROKEE AU 50% DIN COMPONENTE COMUNE

 

Noul model Chrysler reprezintă al cincilea produs din portofoliul Fiat-Chrysler bazat pe această platformă, după Dodge Dart, Fiat Viaggio şi Jeep Cherokee. Dodge Dart, Jeep Cherokee şi Chrysler 200 împart între 50 şi 70% dintre componente, spune Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs al companiei americane. În ciuda componentelor comune, nu există legături vizibile între aceste modele şi fiecare dintre ele are propria sa personalitate.

 

SUCCESUL LUI 200, CRUCIAL PENTRU VIITORUL CHRYSLER

 

Lansarea noului Chrysler 200 este esenţială pentru viitorul mărcii americane. Segmentul D este cel mai popular pe piaţa din SUA, berlinele de clasă medie reprezentând 17% dintre automobilele cumpărate în 2013 pe acea piaţă. Vechiul Chrysler 200 a fost surclasat la vânzări de Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, Ford Fusion şi Hyundai Sonata. Potrivit datelor furnizate de specialiştii de la Autodata, doar versiunea americană a lui Volkswagen Passat nu l-a depăşit pe Chrysler 200 la vânzări în anul 2013, cu toate că modelul german a fost cumpărat de 109.652 clienţi.

 

110849l.jpg?ts=1389604341
 
Interiorul noului Chrysler 200 a fost schimbat complet şi promite un salt important în materie de calitate. Acesta reprezintă unul dintre punctele forte ale noului model.
 

Vânzările slabe realizate de Chrysler 200 în 2013 sunt printre cauzele care au dus la o creştere infimă a cotei de piaţă a mărcii americane, de la 11.4 în 2012 la 11.5% în 2013.

 

Americanii intenţionează să crească vânzările şi cota de piaţă în 2014, iar noua lor platformă este aşteptată să fie vândută în peste un milion de unităţi pe an până în 2016. Unele dintre modelele care vor beneficia de acea platformă nu au fost încă apropate pentru producţie, explică Mark Chernoby, şeful departamentului de dezvoltare şi planificare de produs de la Chrysler.

 

Via Chrysler



#7 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 14 ianuarie 2014 - 01:49

http://www.automarke...inde-54780.html

 

Serghio Marchionne: "Lancia va rămâne doar cu Ypsilon şi se va vinde numai în Italia"

 

Sergio Marchionne a anunţat că marca Lancia va fi oferită exclusiv pe piaţa din Italia şi va avea un sigur model - Ypsilon. Data de la care va fi aplicată schimbarea nu a fost precizată.
 
Esential = 11 titluri deţine marca Lancia în WRC.
 

Lancia îşi va schimba strategia în viitor, anunţă italienii de la Repubblica. Marca din Torino se va concentra pe piaţa din Italia şi va renunţa la toate modelele în afară de Ypsilon. Pe piaţa din Regatul Unit, spre exemplu, modelele Lancia sunt vândute cu sigla Chrysler încă din anul 2011.

 

Sergio Marchionne, CEO-ul Grupului Fiat, a confirmat intenţia de a renunţa la Delta, Flavia, Thema şi Voyager în cadrul interviului acordat italienilor de la Repubblica.

 

Discuţia despre viitorul Lancia a fost legată de planurile de viitor ale Grupului Fiat, care vizează o concentrare pe volume prin gamele Panda şi 500, în cazul mărcii care a dat numele grupului, respectiv o demonstraţie de excelenţă italiană pentru Alfa Romeo. Planurile detaliate ale mărcii din Milano vor fi publicate ulterior, explică Marchionne.

15 lucruri pe care nu le ÅŸtiai despre Lancia
685346l.jpg?ts=1389697639
Ypsilon este bazat pe platforma lui Fiat 500. Modelul abordează nişa premium a segmentului B.
Newsletter EÅŸti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? ÃŽÅ£i trimitem ÅŸtirile zilei direct pe e-mail.  

 

Iniţial, Grupul Fiat intenţiona să lanseze noi modele în gama Lancia preluând noutăţile Chrysler şi aplicând sigla mărcii din Torino.

Planul acesta avea rolul de a aduce lansări în gama respectivă şi de a susţine reprezentanţele actuale până la trecerea situaţiei economice dificile de pe piaţa din Europa.

 

După cum putem observa din declaraţiile lui Marchionne, situaţia de pe Bătrânul Continent este suficient de serioasă încât dictează un nou pas pentru Lancia, restrângerea vânzărilor la piaţa din Italia. Marchionne nu a discutat despre riscurile implicate de această decizie, piaţa respectivă fiind într-un declin al vânzărilor de automobile noi.

 

980991l.jpg?ts=1389697762
 
Din 66 de etape WRC în care a participat, Lancia Delta a câştigat 46.
 
 

Numele Lancia este vechi de 108 ani şi poate fi asociat cu inovaţia în lumea auto. Marca italiană a fost primul constructor de automobile care a prezentat un motor V8 pentru turisme, tuneul cardanic, motoarele construite integral din aluminiu, sistemul electric integrat pe o maşină şi folosirea în premieră mondială a unei transmisii mecanice cu cardan. În plus, Lancia deţine cele mai multe titluri în WRC, 11, modelul Delta Integrale obţinând 46 de victorii în 66 de starturi. De parcă n-ar fi destul pentru a face impresie, italienii de la Lancia sunt şi primii care au folosit suporţii motor elastici şi caroseriile monococă.

 

Via Repubblica.it | Autobild.de



#8 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 21 ianuarie 2014 - 06:19

LANCIA - 501 masini SH inmatriculate in 2013 fata de 302 in 2012, + 65,90 % !!!

 

 

http://www.automarke...e-si-54794.html



#9 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 28 mai 2014 - 09:19

la naiba cu sergio m:

http://www.automarke...ului-56534.html

Lancia va renunţa la modelul Delta până la finele anului

Lancia va renunţa treptat la aproape toate modelele din gamă, rezumându-se la comercializarea unui singur model: Ypsilon. Primul pe lista „concedierilor” este modelul compact delta, care va spune adio pieţei la finele acestui an.



Planurile de restructurare gândite de Sergio Marchionne pentru Grupul Fiat anunţă un viitor sumbru pentru brandul Lancia. Potrivit oficialului italian, în următorii doi ani, gama Lancia va mai include un singur model: mini-ul Ypsilon. Treptat, toate celelalte modele vor fi eliminate.

Se pare însă că italienii grăbesc acest proces de decantare, pregătind deja pensionarea unor modele importante. Primul pe listă este actualul Delta, pregătit să debarce din corabia italiană la finalul acestui an. Decizia a venit după ce oficialii au realizat că rezultatele comerciale europene Lancia au scăzut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2012.

De asemenea, fără o generaţie nouă pentru Delta, previziunile continuă să fie sumbre. Surse din interiorul companiei susţin că după ce Delta va spune adio pieţei, el va fi urmat în 2015 şi de Voyager.

Tot anul viitor, Grupul Fiat va mai da o şansă modelului Ypsilon, care va primi un facelift. Ultimele previziuni ale grupului italian anunţă 80.000 de maşini Lancia şi Chrysler vândute în Europa până în 2018. Este o ţintă deloc ambiţioasă, având în vedere că anul trecut doar Lancia a vândut 75.000 de unităţi.

Marchionne priveşte însă cu scepticism evoluţia celor două branduri în Europa, după ce un obiectiv mai vechi a eşuat anul acesta: 300.000 de exemplare vândute în 2014.

============
 



#10 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 05 august 2014 - 08:32

Vanzarile Dacia in Germania au crescut in primele sapte luni de trei ori mai rapid ca piata. In Franta, inmatricularile au inregistrat cel mai mare avans din piata

 

 

http://www.incont.ro...-nemtii-au.html

 

Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au avansat in primele sapte luni ale anului cu 9,7%, la 30.289 unitati, ritmul de crestere fiind de peste trei ori mai rapid decat cel al pietei, de 3%, la 1,8 milioane de masini.

 

Cota de piata a Dacia in Germania s-a situat in perioada ianuarie-iulie la 1,7%, potrivit datelor biroului de inmatriculari auto german.

 

Dintre cele 33 de marci analizate, 19 au inregistrat cresteri, iar restul scaderi.

 

Cea mai buna evolutie a fost inregistrata de marca Jeep, cu un avans de 38,3%, la 4.958 de autoturisme, urmata de Nissan, cu o crestere de 21,2%, la 36.806 unitati. Cel mai mare declin a fost consemnat de Chevrolet, de 68,1%, la 5.132 de masini.

 

Livrarile liderul de piata Volkswagen au urcat cu 1,1%, la 384.767 de autoturisme, iar cele ale Renault, parte a grupului cu acelasi nume, care detine si Dacia, au crescut cu 7%, la 61.990 de unitati.

 

In luna iulie, inmatricularile Dacia au avansat cu 11,2%, la 4.583 de unitati, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 6,8%, la 270.249 autoturisme. Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,7%.

 

Marca Jeep a consemnat cel mai puternic avans in iulie, de 65,5%, la 917 autoturisme, urmata de Porsche, cu 40,8%, la 2.564 unitati si Land Rover, cu 38.8%, la 1.224 unitati. Renault a inregistrat un declin de 6,7%, la 8.416 unitati. Livrarile Volkswagen au urcat luna trecuta cu 10,4%, la 61.293 de autoturisme.
 
Inmatricularile Dacia in Franta au inregistrat cel mai mare avans din piata, de 22,4%

 

Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Franta au crescut cu 22,4% in primele sapte luni ale anului, la 66.836 de unitati, inregistrand cel mai puternic avans dintre marcile cu vanzari semnificative, in timp ce piata a urcat cu 1,9%, la 1,1 milioane de masini.

 

Cota de piata a marcii a urcat de la 5,05% in urma cu un an la 6,06%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Francezi de Automobile.

 

Lancia si Jeep au fost singurele marci care au inregistrat o crestere mai puternica a inmatricularilor decat Dacia, de 79%, la 4.601 autoturisme, respectiv de 40,9%, la 875 de unitati.

 

Vanzarile grupurilor franceze au crescut cu 7,5%, la 621.498 de unitati, in timp ce producatorii straini au consemnat o scadere de 4,5%, la 481.031 autoturisme.

 

Inmatricularile grupului Renault, care detine si Dacia, au avansat cu 12,3%, la 285.512 autoturisme, iar cele ale PSA Peugeot Citroen cu 3,6%, la 334.244 unitati.

 

Brandul Renault a crescut cu 9,6% in intervalul analizat, la 219.676 autoturisme.

 

Dacia Sandero se afla in top 10 cele mai bine vandute modele de pe piata franceza, cu 29.158 de unitati si o cota de piata de 2,6%. In top 100 se mai afla Duster, cu 26.043 de unitati comercializate si o cota de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 4.310 unitati si o cota de 0,4%, precum si Dacia Lodgy pe pozitia 63, cu 4.162 unitti si o cota de 0,4%.


#11 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 01 septembrie 2014 - 07:00

Vanzarile LANCIA in primele 8 luni din FRANTA, au crescut  cu 69,4% fata de aceiasi perioada a anului trecut

 

In articolul:

 

http://www.incont.ro...asita-doar.html

 

Inmatricularile Dacia in Franta au crescut cu 18,9% in primele opt luni. Avansul marcii romaneasti, depasit doar de Lancia si Jeep

 

Inmatricularile Dacia in Franta au crescut cu 18,9% in primele opt luni fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 74.688 unitati, intr-o piata aflata intr-o urcare usoara, avansul marcii romanesti fiind depasit doar de Lancia si Jeep.

 

Astfel, piata auto franceza a crescut cu 1,3%, la aproape 1,43 de milioane de vehicule comercializate, fata de putin peste 1,4 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor prezentate luni de Asociatia Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), potrivit Mediafax.

 

Cota de piata a Dacia in Franta a urcat la 5,25%, de la 4,47% in primele opt luni ale anului trecut.

 

Lancia si Jeep, marci ale grupului Fiat, au inregistrat cresteri ale vanzarilor mai mari decat Dacia in primele opt luni ale anului, cu 69,4% si, respectiv 26,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

 

Cu toate acestea, volumul vanzarilor celor doua marci a fost cu mult sub cel al Dacia, Lancia comercializand 4.844 de autovehicule, iar Jeep 1.708.

 

Grupul Renault, de care apartine Dacia, a inregistrat, de asemenea, o crestere importanta a vanzarilor in Franta, de 8,3%. Cu aproape 380.000 de unitati vandute, Renault a ajuns la o cota de piata de 26,6% la finele lunii august.

 

Dacia Sandero se afla in top 10 cele mai bine vandute modele de pe piata franceza, cu 25.755 de unitati comercializate si o cota de piata de 2,7%. In top 100 se mai afla Duster, pe locul 11, cu 22.671 de unitati si o cota de 2,4%, Logan MCV II pe locul 61, cu 3.784 unitati si o cota de 0,4%, precum si Dacia Lodgy, pe pozitia 64, cu 3.615 unitati si o cota de 0,4%.

 

 
Vanzarile producatorilor francezi au crescut cu 5,1% in primele opt luni ale anului in comparatie cu acelasi interval din 2013, la 817.673 unitati, in timp ce cele ale producatorilor straini au scazut cu 3,4%, la 606.072 de masini.

 

Franta este cea mai mare piata a Dacia, cu aproape 94.000 de masini vandute anul trecut.


#12 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 09 septembrie 2014 - 03:59

Am cautat dupa stirea de mai jos:

 

http://www.promotor....-revine-3337539

 

 

si am dat pe site-ul chinezesc, de modelul ZOTYE Z 200:

 

http://www.zotyeglob...products-z2.htm

 

 

Asta o fi ?

 

================

 

http://chinaautoweb....tye-z200-sedan/

 

http://webstar-auto....rie-112401.htm  - in Algeria

 

http://www.carnewsch...riced-in-china/ - au si varianta in 5 usi



#13 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1.950 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,2 8V 65 cp
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucuresti - Berceni

Postat 09 septembrie 2014 - 08:58

Ceea ce se gaseste in link-urile tale, este Fiat Albea/Siena sub licenta! 

 

Astia au plagiat (sub licenta) cam tot: 

 

- Fiat Multipla, Fiat Albea/Siena, Opel Agila old version si acum Lancia Lybra? Omg

Fișiere atașate


  • Vasea le place asta

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623 

 Service Alfa Garage - Catalin 0721265755


#14 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 10 septembrie 2014 - 08:08

Posibil ca modelul Lybra sa fie sub alt brand............... chinezii au obiceiul sa aiba 4-5 sub-branduri............ revin cu alte informatii, sper eu mai exacte :(



#15 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 12 septembrie 2014 - 01:13

Modelul Lybra de la ZOTYE era Seria L:
 
http://www.zotyeglob.../products-l.htm
 
 
l-2.jpg

l-3.jpg

 

 

si posibil un prototip dupa 2009:

 

l-1.jpg


  • danielomihai le place asta

#16 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 21 septembrie 2014 - 06:00

Un filmulet dragut despre LANCIA 037 :

 

http://www.automarke...raliu-4095.html


  • danielomihai le place asta

#17 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 25 septembrie 2014 - 01:04

Lancia, amore mio! Istoria producătorului auto italian

http://www.promotor....talian-12114089

 

A fost odată o marcă italiană în stare să facă să tremure atotputernicele germane, să bată mai puternic inimile a sute de mii de fani, să inoveze cu tupeu şi să câştige ani la rând competiţiile sportive. O marcă în stare să trezească pasiuni incredibile, chiar şi la decenii după ce s-a retras din lumea raliurilor şi a fost repoziţionată trist, fără a-şi mai trage seva din pedigree-ul sportiv câştigat cu atâta trudă. O marcă, sper eu, în stare să revină totuşi la un moment dat acolo unde ar fi trebuit să-i fie locul. În cele ce urmează, o foarte scurtă plecăciune făcută mărcii Lancia. Acest material a fost publicat iniţial în revista ProMotor numărul 104 din septembrie 2013.

'

Lancia s-a născut din pasiunea pentru maşini a lui Vincenzo Lancia, care în 1906, la 25 de ani, fonda marca ce avea să-i poarte numele, împreună cu un coleg de la Fiat, Claudio Fogolin. La finalul lui 1907, intra în producţie primul automobil Lancia, Alfa 12HP, după ce prototipul arsese într-un incendiu. O maşină aflată la vârful tehnologiei din timpul său: motor de 2.5 litri, 28 CP, viteză maximă 90 km/h. Anecdotă: pentru a putea scoate maşina din atelier, au fost nevoiţi să spargă uşile cu ciocanul, căci ieşirea era prea strâmtă!

 

Vincenzo Lancia, omul care a pus bazele companiei auto ce îi poartă numele

Au urmat o sumedenie de modele, vândute în câteva zeci, apoi sute de exemplare. Fabrica se mută din atelierul improvizat într-o hală modernă de producţie, iar Vincenzo acordă o atenţie obsesivă calităţii produselor, fiind chiar circumspect în privinţa participării în cursele auto, de teamă să nu distragă atenţia mărcii de la obiectivul său: acela de a construi automobile puternice, premium. Totuşi, marca participă la câteva curse şi obţine rezultate bune - printre altele, câştigă locul 2 la Targa Florio din 1911! Dintre modelele antebelice se remarcă Theta, care a fost şi cel mai bine vândut, în 1696 exemplare. Avea să rămână în istorie ca fiind primul automobil european cu sistem electric integrat în standard (gata cu pornirea la manivelă). Cu un motor de 5 litri şi 70 de CP, maşina de doar o tonă putea prinde viteze de peste 120km/h, valoare foarte bună în epocă. A urmat războiul, în care Lancia a produs inclusiv blindate...

Ieşirea din război a afectat marca, înregistrând pentru prima dată pierderi. Deşi marca face experimente cu motoare V12 şi V8, maşina care va readuce compania pe linia de plutire va fi Lancia Lambda, lansată în 1922. O maşină aflată la baza automobilului modern: era prima care folosea o caroserie portantă, un radiator circular, suspensii faţă semi-independente cu bară transversală, dar şi cu tunelul de transmisie situat în habitaclu. De asemenea, avea frâne pe toate patru roţile, iar propulsorul era un V4 de 2.1 litri care ajungea şi la 3250 rpm, valoare înaltă pentru timpul său.

 

Lancia Lambda (1922)

Se pare că ideea caroseriei autoportante deschise i-a venit lui Lancia atunci când privea bărcile de mare viteză, iar dorinţa de a dota puntea faţă cu suspensii independente a fost rezultatul unui accident în care Vincenzo a rămas fără lama suspensiei faţă la automobilul său Lancia Kappa. În următorii 9 ani, Lancia va produce peste 13.000 de exemplare Lambda, iar inovaţiile sale tehnologice vor fi preluate de către ceilalţi constructori. Modelul va cunoaşte un succes moderat şi în cursele auto şi va fi dotat cu motoare din ce în ce mai puternice. Greta Garbo i-a făcut reclamă...

Au urmat alte modele Lancia, mari şi de lux, pe gustul clientelei avute americane şi europene, dar istoria avea să intervină brutal în planurile Lancia. Marea Criză începută în 1929 a afectat puternic exporturile mărcii (peste 75% din producţie mergea la export), iar clienţii italieni preferau maşini mai mici şi mai ieftine, astfel încât Vincenzo a cerut inginerilor săi să reacţioneze. Rezultatul au fost trei maşini: Augusta, Aprilia şi Ardea. Micuţa Augusta a fost prima maşină cu caroserie autoportantă nedeformabilă şi a înregistrat un succes nebun, care a asigurat stabilitatea financiară a mărcii chiar şi după moartea lui Vincenzo în urma unui infarct, survenită în 1937, la vârsta de doar 55 de ani. Nu avea să vadă intrarea în producţie a formidabilei Aprilia, pe care o gândise în cele mai mici detalii: prima caroserie autoportantă închisă, aerodinamică, cu un motor cu camere de ardere semisferice şi patru roţi independente. A, si cu mânerele portierelor ascunse în caroserie! O maşină inventată cu 30 de ani înainte ca aceste inovaţii să devină un standard pe maşinile moderne! Se spune că Henri Ford a preferat să rămână până seara târziu la Salonul Auto de la Paris din 1936 pentru a examina pe îndelete maşina, spunând, atunci când a fost surprins de gardieni, că „este singura maşină de la Salon pe care merită să o admire, după foarte mulţi ani.”

 

Lancia Aprilia, maşina admirată de Henry Ford până seara târziu la Salonul Auto de la Paris

După război, în 1950, apare încă un model legendar. Acesta era Aurelia, o maşină concepută de inginerul Vittorio Jano (un ungur genial care crease deja maşini legendare pentru Alfa Romeo), capabilă să concureze de la egal la egal cu modelele sportive premium ale timpului. Coupé-ul a fost desenat de Pininfarina, iar odată cu el s-au pus bazele Gran Turismelor. Sub capotă se afla primul V6 pus pe o maşină de serie: din aluminiu, 1.75 litri, 56CP (ulterior apar versiuni de 2.2 litri şi 87CP). Cu Aurelia, Lancia revine puternic în motorsport, obţinând locul 2 la Mille Miglia în 1951, victoria în clasă la 24H Le Mans în 1952 şi primul loc în Targa Florio din 1953. Era doar o avanpremieră la ce urma să vină...

2-1957-lancia-brigitte-bardot-flaminia-p

Anii ’50 şi ‘60 au adus dificultăţi financiare, dar şi modele epocale, precum acest Flaminia, pe care se odihneşte Brigitte Bardot. Coupé-ul era desenat de Pininfarina, iar urmaşul acestui GT a fost nimeni altul decât Maserati Quattroporte...

 

Lancia s-a orientat tot mai mult spre sporturile cu motor. Profitând de ruptura intervenită între Alberto Ascari şi Scuderia Ferrari în 1954, Lancia l-a primit în echipă şi i-a pus la dispoziţie mai întâi un Lancia D24 Spider, cu care a câştigat cursa Migle Millia, apoi un monopost de Formula 1 proiectat tot de către Vittorio Jano. La volanul monopostului Lancia D50, Ascari avea să reuşească atât un pole position, cât şi cel mai rapid tur de circuit, înainte ca o defecţiune la ambreiaj să forţeze abandonul. Din păcate, dublul campion mondial de Formula 1 nu avea să concureze pentru Lancia decât alte patru curse, sfârşind într-un Ferrari 750 Monza de test la începutul lui 1955. Şocată şi strâmtorată financiar, familia Lancia urma să cedeze apoi toată tehnologia către Scuderia Ferrari, ieşind din Formula 1. Ferrari D50-ul cu care Fangio urma să câştige în 1956 era de fapt o Lancia D50 modificată...

3-lateral-1954-lancia-d50-formula-1.jpg?

Iată şi monopostul de Formula 1 Lancia D50 din 1954

Lancia a ajuns mai întâi în braţele unei companii de ciment (1955), sub patronajul căreia s-a născut totuşi legendara Fulvia, o berlină lansată în 1963 care a reuşit să câştige titlul în IRC (1972), dar şi inima pasionaţilor auto, inclusiv a jurnaliştilor britanici, care o numeau „o maşină de precizie, un adevărat tur de forţă ingineresc.” Apoi marca a ajuns în braţele veşnicului concurent Fiat (1969), şi a început să-şi revină, mai întâi asamblând o versiune mai bine dotată a modelului de clasă mini Fiat A112 Autobianchi, apoi lansând berlina de clasă superioară Beta. Dar mitul Lancia va fi reclădit de Stratos, care urma să şocheze fanii WRC.

3-jos-1972-lancia-stratos.jpg?width=600&

Singurul scop al Lanciei Stratos a fost acela de a câştiga raliuri. Şi l-a îndeplinit cu vârf şi îndesat

Prototipul Lanciei Stratos a fost desenat de nimeni altul decât Nuccio Bertone, în 1970. Lansată în producţie în 1973, ea a fost prima maşină construită în mod special pentru a concura la raliurile internaţionale. Cu un motor transversal montat central-spate, de 2.4 litri şi 190CP/230 Nm, preluat de la Ferrari Dino V6, Stratos a luat lumea motorsportului prin surprindere, câştigând titlul la WRC în 1974, 1975 şi 1976 cu pilotul italian Sandro Munari, precum şi titlul european în 1976, 1977, 1979 şi 1980, ca să nu mai amintim de campionatele din Franţa şi Spania.

Retrasă din raliuri pentru a face loc lui Fiat 131 Abarth, Stratos rămâne şi astăzi una dintre acele maşini care sunt uşor de recunoscut indiferent de vârsta pasionatului auto, forma ei fiind nemuritoare.

3-z-1973-lancia-alain-delon-mireille-dar

Alain Delon şi Mireille Darc, lângă o Lancia Stratos

Desenată de Giorgetto Giugiaro, cel care desenase deja VW Passat, Golf şi Scirocco, dar şi Lotus Esprit, Audi 80 şi Alfa Romeo Alfetta GTV, superba Lancia Delta avea să intre în producţie în 1979 şi să câştige imediat, în 1980, titlul de Maşina Anului în Europa. Lansată ca un hatchback cu motorizări de 1.3 75CP şi 1.4 litri 85CP, tracţiune faţă şi motor transversal, Delta avea să devină foarte repede un reper în motorsport. Odată cu 1982, Lancia prezintă primul prototip Delta 4x4, iar din 1983 apare şi versiunea Delta HF: supraalimentată cu turbocompresor, motor de 1.6 litri şi 130 CP, viteză maximă 190 km/h. Dacă modelele iniţiale erau leneşe, versiunea HF turbo efectua un 0-100 km/h în 8.7 secunde, iar versiunea HF integrale 16V reuşea acelaşi lucru în doar 5.7 secunde!

 

Probabil una dintre cele mai recunoscute feţe din lumea auto

Lancia Delta Integrale avea deja un loc rezervat în istorie atunci când a fost închisă Grupa B în 1986, pentru că era cea mai bine pregătită maşină de Grupa A – iar urmarea a fost că a câştigat campionatul mondial de raliuri la constructori şase ani la rând, între 1978 şi 1992, adăugând şi titlul la piloţi în 87 şi 91 cu Juha Kankkunen şi 88-89 cu Miki Biasion. Prin comparaţie, la fel de celebrul Audi Quattro a câştigat doar de două ori campionatul la constructori! Este maşina cu ale cărei victorii am copilărit şi care mi-a întipărit pentru totdeauna marca Lancia în inimă – dar nu sunt singurul, căci legendara Delta are milioane de fani chiar şi azi!

 

Puţine maşini au fermecat adolescenţii de la sfârşitul anilor `80 precum a reuşit să o facă Lancia Delta Integrale

Odată cu 1993 şi cu Nuova Delta, o maşină oribilă orientată spre confort, apune şi era în care Delta dominase copios motorsportul, căci grupul Fiat, confruntat cu mari probleme financiare, a decis să readucă marca Lancia în zona „premiumului abordabil”...

Lancia Delta a cunoscut mai multe iteraţii, din ce în ce mai puternice. Dar maşina era foarte apreciată de clienţi nu doar pentru performanţele din motorsport, ci şi pentru că era un hatchback practic cu o ţinută de drum sportivă.

4-10-lancia-delta-20-1993-1998.jpg?width

Nuova Delta, o generaţie ratată a unei maşini care a dominat lumea motorsportului

Finalul anilor ’80 şi anii ’90 au însemnat o cădere dramatică pentru marca Lancia, din multiple cauze, legate în principal de managementul dezastruos, care a ajuns la un moment dat să ia în calcul chiar separarea grupului Fiat de lumea automobilului! Ceea ce vedeţi mai jos sunt tot atâtea cântece de lebădă ale unei mărci căzute de foarte, foarte sus, într-un deceniu negru.

 

Lancia Beta Spider (1972-1984), un semn că designerii Lancia încercau să se descurce cu puţinele mijloace aflate la dispoziţie

5-1979-lancia-beta.jpg?width=600&height=

Interiorul Lanciei Beta, cu un milion de butoane care să sperie clienţii

 

Lancia Gamma (1976-1984), cu motoare boxer, dar nenumărate probleme tehnice, a adâncit imaginea de marcă lipsită de fiabilitate

 

Lancia Lybra (1999-2006) trebuia să preia ştafeta de la onorabila Dedra, dar era de fapt un Fiat Bravo recarosat şi tratat cu superficialitate, fără a primi măcar un facelift

 

Lancia Thesis (2002-2009), urmaşa Lanciei Kappa, a continuat designul controversat început spre finalul anilor ’90. Drept urmare, a fost un eşec comercial în lupta cu titratele premium germane

lancia037raiox.jpg?width=600&height=306

Lancia 037 (schemă) – ultima Lancia care a câştigat respect în motorsport (titlu WRC 1983, pe podium între 84-86)

reclama-lancia-camionat-mondial-raliuri.

Aşa arătau reclamele la Lancia în epoca de glorie...

 

Noua Lancia Delta, lansată în 2008, nu a reuşit să readucă vânzările mărcii la nivelurile sperate, însă face parte din generaţia care a scăpat marca Lancia de imaginea nefericită dată de lipsa de fiabilitate a modelelor anilor ‘86-2000. Confortul e la el acasă, motorizările sunt puternice, iar dotările te răsfaţă, chiar dacă maşina n-are nicio şansă într-o confruntare cu mărcile premium.

 

Noua Delta, o maşină care nu mai are nimic în comun cu devoratoarea de trofee în WRC

Este parte a unui efort strategic început de Sergio Marchionne, CEO-ul grupului Fiat, care a moştenit un grup cu o marcă de volum (Fiat) şi două mărci cu valenţe premium (Alfa Romeo şi Lancia), care trebuie diferenţiate. Oricât am plânge noi, fanii moştenirii sportive a Lancia, este clar că Lancia nu va reveni prea curând în motorsport, dintr-un motiv foarte simplu: rolul său actual în structura grupului este de linie premium orientată spre confort, în timp ce Alfa Romeo rămâne marca sport, iar Fiat, marca accesibilă.

 

Lancia Ypsilon (2003) – a fost prima care reflecta din nou cum se cuvine valorile premium ale mărcii, chiar şi în clasa mini

E trist totuşi că nu există măcar o versiune cu adevărat sport şi cu tracţiune integrală a noii Delta, măcar de dragul timpurilor trecute. În special excelentul motor de 1.8 litri turbo 200CP s-ar preta la o versiune „dopată”, aşteptată încă de fanii care mai speră într-o întoarcere a mărcii Lancia în WRC.

Speranţa, cum s-ar spune, moare ultima. Între timp, viitorii ani ai mărcii Lancia vor fi marcaţi de preluarea modelelor americane importate în Europa sub brandul italian, într-o mişcare greu de înţeles. Poate că maşinile americane ar trebui să rămână americane, iar o marcă ce a inovat atât de mult, ca Lancia, să fie dusă în zona realmente premium. Vincenzo Lancia şi-ar fi dorit asta, cu siguranţă!

 

5-2013-lancia-gama.jpg?width=600&height=

 

În partea din stânga, maşinile Chrysler aduse în Europa sub numele Lancia. În partea din dreapta, maşinile italiene ale mărcii. Viitorul nu pare a fi pe măsura trecutului.

 

 

Din păcate, informaţii noi care au apărut în presa internaţională duc cu gândul la o reducere la tăcere a mărcii puse pe roate de către Vincenzo Lancia, în încercarea de a micşora costurile noului gigant auto Fiat-Chrysler. Iar asta înseamnă un singur lucru: păstrează cu sfinţenie posterele cu Lancia Delta şi Lancia Stratos pe care le ai, căci s-ar putea ca firma înfiinţată în urmă cu peste un secol să dispară complet din peisaj.



#18 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 26 septembrie 2014 - 08:39

Mai stie cineva noutati despre Lancia Deltina ???

 

http://www.automarke...elta-12404.html

 

http://www.informati...pa-sid2750.html

 

 

Lancia doreşte să micşoreze noua Delta, într-un model numit Deltina, „mica Delta” în italiană. Delta va reprezenta un nou început pentru Lancia când va fi lansată în Italia, fiind primul model nou după întoarcerea lui Musa din 2004.


lancia-deltina-nw2.jpg  

„Simţim că ar mai fi loc pentru un nou model între Ypsilon şi Delta. În termeni de design considerăm că am identificat produsul cel mai potrivit.” a declarat Olivier Francois, CEO Lancia. Francois nu a spus multe despre motoare, însă pentru noul model vor fi luate în considerare o serie de propulsoare din Grupul Fiat. Cu siguranţă că, pentru noua Deltina ce va fi construită pe o platformă extinsă Fiat Grande Punto, vor fi disponibile atât motoare Multijet cât şi Turbojet.

Vânzările anuale Lancia se situează în jurul valorii de 300.000 de unităţi, Iar aşteptările pentru noua Deltina se situează în jurul cifrei anuale de 50.000 de unităţi.



#19 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 26 septembrie 2014 - 08:44

15 lucruri pe care nu le ÅŸtiai despre Lancia

 

http://www.automarke...ncia-47693.html

 

Lancia se află aproape de un final fără glorie. Cu toate acestea, marca italiană este una dintre cele mai inovatoare din industria auto.
 

Lancia a luat fiinţă în 1906 la Torino de către Vicenzo Lancia. integrată în grupul Fiat în 1969, Lancia este un nume istoric în panoplia mărcilor auto italieneşti. Însă viitorul nu e foarte favorabil pentru Lancia. Sergio Marchionne a anunţat recent faptul că Lancia nu va mai produce modele de sine stătătoare şi că va vinde doar modele Chrysler sub sigla mărcii italiene. Astfel, singurul model original care rămâne în gamă este Ypsilon.

 

"Lancia nu va mai fi niciodată marca de odinioară. Interesul clienţilor pentru Lancia este limitat acum. Singurul model care se poate susţine independent în Europa este Ypsilon, care va rămâne în gamă", a spus Marchionne săptămâna trecută.

 

Un viitor sumbru pentru o marcă cu o istorie deosebită. Până atunci, Automarket îţi prezintă 15 de lucruri pe care probabil nu le ÅŸtiai despre marca Lancia. 

 

 

=========

 

 
1907, Lancia Alfa: prima transmisie mecanică prin ax cardanic

 

 
Primul automobil creat de Lancia folosea în premieră o transmisie mecanică prin ax cardanic, în timp ce restul automobilelor din acea epocă încă aveau transmisie pe lanţ. Motorul folosit avea patru cilindri de 2.545 cmc dezvolta o putere mare de 28 CP la 1.500 rpm.
 
 

 

1913, Lancia Theta: primul sistem electric integrat pentru un automobil european
 
Expusă la Salonul Auto de la Londra din 1913, Theta este primul automobil din lume cu sistem electric integrat. Instalaţia electrică funcţiona sub o tensiune de 6 V şi avea demaror electric. Ca termen de comparaţie, manivela de pornire a motorului a rămas multă vreme în dotarea unor modele ca Citroen 2CV sau Renault 4. Pe lista de dotări a modelului Theta mai exista un generator, faruri de 50 W şi tablou de bord iluminat. Sistemul de frânare era de asemenea, avansat pentru acea vreme, folosind şi cutia de viteze pentru o frânare eficientă.
 
 
1918: Lancia lansează primul motor V8 la 45 grade şi primul motor V12 la 22 grade
 
Lancia inventează primul motor V8 la 45 grade din lume. De asemenea, la Salonul Auto de la Londra din 1919, Lancia a adus şi un motor V12 în unghi de doar 22 grade. Ambele variante de motorizare sunt brevete Lancia. Motorul V8 a fost inventat în 1902 de către Leon Levavasseur. L-a botezat Antoinette după fiica celui care i-a sponsorizat cercetările. Lancia avea să experimenteze mult cu acest tip de motor, în special cu unghiul dintre cele două rânduri de cilindri. În 1922, Lancia introducea un V8 cu un unghi de doar 14 grade. În ceea ce priveşte motorul V12, acesta era răspândit în industria aviaţiei la începutul secolului pentru ca apoi multe mărci americane să îl adopte ca soluţie şi pentru automobile. Motorul Packard Twin Six este considerat primul V12 de serie.

 

 

1921, Lancia Trikappa: primul motor V8 cu unghi de 14 grade
 
În 1921, Lancia îşi dotează nava admiral din gama sa de modele, impozantul model Trikappa,cu un motor V8 al cărui unghi dintre cilindri era de doar 14 grade. Aceeaşi configuraţie a fost folosită până nu demult de Volkswagen pe celebrele motoare VR6.

 

 

1922, Lancia Lambda: prima caroserie autoportantă şi primul motor V4
 
În 1922, Lancia lansează modelul Lambda, unul dintre cele mai frumoase din istoria sa. Este primul automobil din lume ce foloseşte o caroserie autoportantă, suspensie faţă cu roţi semi-independente şi ax cardanic ascuns într-un tunel, aceeaşi metodă care este folosită încă şi astăzi. Tot pe acest model, Lancia mai înregistrează o premieră mondială: primul motor V4 cu unghi de 13 grade între cilindri. Cu acest model, Vicenzo Lancia anticipează 30 de ani de evoluţie auto.

 

 

1935, Lancia inaugurează caroseria fără montant central
 
La jumătatea anilor '30, Lancia lansează o serie de modele noi, printre care Artena, Astura şi Augusta. Caroseria folosită pentru aceste modele nu avea montant central, iar portierele se deschideau în sens opus, stil suicide. Accesul în habitaclu se făcea astfel foarte comod. Un atu reluat astăzi la peste 75 ani distanţă de alţi constructori auto.

 

 

1937, Lancia Aprilia: prima caroserie cu aerodinamică studiată
 
Aprilia aduce un nou set de inovaţii Lancia. Prima este suspensia independentă pentru toate cele patru roţi, iar a doua, Lancia introduce în premieră mondială studiul aerodinamicii în proiectarea caroseriei. Lancia Aprilia avea un coeficient aerodinamic Cx 0.47, iar concurenţa a reuşit să obţină un coeficient echivalent abia în anii '70-'80. Tot în această perioadă, Lancia introduce în premieră sistemul de frânare cu comandă hidraulică.

 

 

1939, Lancia Ardea: prima cutie de viteze cu cinci trepte
 
Înainte de război, Lancia inova din nou. Modelul Ardea era primul din lume automobil care primea o cutie de viteze cu cinci trepte şi sistem electric de 12V. Lancia Ardea era un automobil mic animat de un motor cu patru cilindri în V de 900 cmc care dezvolta 28 CP la 4.000 rpm. Faptul că automobilul cântărea doar 800 kg şi coeficientul aerodiniamic Cx 0.38 îi permiteau acestui automobil să atingă o viteză maximă de 105 km/h şi un consum mediu de 8 litri/100 km.

 

 

1950, Lancia Aurelia: primul motor V6 de serie
 
După război, Lancia a continuat să impresioneze. Modelul coupe Aurelia era desenat de celebrul Pininfarina şi este considerat primul automobil Gran Turismo (GT). Aurelia mai aducea o premieră mondială pentru Lancia: primul motor cu şase cilindri în V (1.8 litri şi 56 CP), precum şi cutia de viteze montată pe axa posterioară.

 

 

1982, Lancia Trevi: primul sistem de supraalimentare cu compresor volumetric
 
Lancia Trevi este primul model din lume care a folosit un sistem de supraalimentare cu compresor volumetric, celebrul Volumex, brevet Lancia.

 

 

1985, Lancia Delta S4: primul sistem dublu de supraalimentare
 
Pe modelul Delta S4, Lancia introduce din nou în premieră mondială un dublu sistem de supraalimentare: turbocompresor şi compresor volumetric Volumex. Motorul de 1.8 litri dezvolta 250 CP la 6.750 rpm. Viteza maximă atinsă era de 250 km/oră, iar acceleraţia de 0 la 100 km/oră era efectuată 6.4 secunde. Versiunea de competiţie a modelului Delta S4 dezvolta 450 CP la 8.000 rpm.

 

 

1986, Lancia Thema 8.32: Direcţia asistată electronic
 
Pe modelul Thema din 1986, Lancia introduce în premieră mondială direcţia asistată electronic, numită Servotronic. Thema 8.32 a fost un model special produs de Lancia. Denumirea 8.32 se referea la numărul de cilindri (V8) şi la numărul de supape (32). Motorul de sub capota acestui model era de fapt un V8 Ferrari de 3.0 litri, acelaşi folosit pe modelul Ferrari 308. Puterea oferită era de 215 CP, ceea ce asigura o acceleraţie 0-100 km/oră de 6.8 secunde. Interiorul era finisat cu piele şi lemn de către Poltrona Frau.

 

 

1989, Lancia Delta HF Integrale 16v: primul sistem ABS cu ÅŸase captori.
 
Lancia Delta HF Integrale este poate cel mai emblematic model din istoria mărcii italiene. Dar aducea şi o nouă premieră mondială: sistemul ABS cu şase captori.

 

 

Lancia în WRC
 
Lancia rămâne unul dintre cei mai importanţi constructori care au participat în campionatul mondial de raliuri. Deţine recordul pentru numărul de titluri obţinute în campionatul constructorilor. Maşinile Lancia de raliu s-au dovedit cele mai bine în 11 sezoane ale celei mai importante competiţii de raliuri din lume. Modelul Lancia Delta Integrale s-a dovedit a fi cel mai bun timp de şase sezoane. Echipa Lancia de uzină avea să obţină 46 de victorii din 66 de participări.

 

 

Lancia în Formula 1

 

Lancia a participat şi în cea mai celebră formă de motorsport: Formula 1. În 1954, monopostul Lancia D50 a fost înscris la startul Marelui Premiu al Spaniei cu Alberto Ascari la volan. Ascari obţinea pole position-ul şi cel mai rapid tur din cursă. Destinul Lancia în Formula 1 avea să fie legat cel al pilotului italian Alberto Ascari. După moartea acestuia într-un accident de cursă la Monza în 1955, echipa de Formula 1 Lancia avea să fie înglobată în Scuderia Ferrari. Palmaresul Lancia în Formula 1 conţine două victorii şi zece podiumuri.

 

 

 



#20 OFFLINE   Vasea

Vasea
  • Membri
  • 383 posturi
  • Marca: Renault
  • Model: Scenic 2
  • Motorizare: 1.6 i
  • An: 2006
  • LocationIASI

Postat 28 septembrie 2014 - 03:42

Jay Leno ne prezintă Lancia Fulvia 1.3 Zagato

 

http://www.automarke...agato-4104.html

 

Jay Leno pune la încercare un model special din istoria Lancia. Este vorba de modelul Fulvia Sport 1.3 cu caroserie Zagato din 1967.

 

VIDEO =>

 

https://www.youtube....KxEcQ3r7k#t=125







Etichetat și cu lancia, romania, presa, stiri, auto, news, internet, web, site, forum

0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.