Sari la conținut


BannerFans.com
Bun venit pe ClubLancia! www.problemefiat.ro * Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623

Poză

Stiri auto din Grupul FIAT-CHRYSLER

stiri auto news fiat chrysler maserati alfa romeo lancia internet jeep

  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
87 răspunsuri la acest topic

#1 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 10 January 2014 - 08:39 AM

10 marci in grupul Grupul FIAT-CHRYSLER! 4 din Europa si 6 din SUA !

  Chrysler
Dodge
Jeep
Ram
Fiat (USA)
Mopar
SRT

Fiat

Alfa Romeo

Maserati

Lancia

 

Sa vedem care sunt ultimele noutati si cum se vor desfasura lucrurile din 2014, sub conducerea lui S.M. , repet, nu sunt fanul sau.

 

De la A la Z: maşinile care vor fi lansate în România în 2014

 

http://www.automarke...2014-54663.html

 

Alfa Romeo 4C
119459l.jpg?ts=1389091302

 

Frumoasa operă a celor de la Alfa Romeo Centro Stile vine în România în luna martie. Modelul 4C este inspirat estetic atât din fratele mai mare, 8C Competizione, cât şi din legendarul 33 Stradale. Gama de motorizări are o singură unitate, motorul turbo 1750 cu patru cilindri în linie, care livrează 240 CP la 6.000 rpm şi 350 Nm între 2.100 şi 4.000 rpm.

 

Alfa Romeo MiTo facelift

252234l.jpg?ts=1389089922

 

Mezinul gamei Alfa Romeo a fost restilizat subtil pentru a fi mai competitiv pe nişa pe care activează. MiTo împrumută o grilă frontală nouă, inspirată de Giulietta, cu inserţii cromate, un fundal negru pentru blocurile optice faţă şi jante de 15 inch cu un design nou. La interior, modificările sunt de asemenea discrete. Ele includ însă o echipare diferită la nivelul planşei de bord şi trei noi combinaţii pentru tapiţerie. Apare în gamă sistemul UConnect şi motorizarea 0.9 TwinAir.

 

Alfa Romeo Giulietta facelift

748326l.jpg?ts=1389090106

 

Compacta celor de la Alfa Romeo a trecut şi ea printr-o restilizare. Grila radiatorului a fost schimbată, iar proiectoarele au ornamente noi. În plus, vorbim despre culori noi, modele noi de jante, sistemul multimedia UConnect, un nou diesel şi o serie de schimbări la interior. Diesel-ul JTDM 2 din gama Giulietta are 2.0 litri şi livrează 150 CP.

 

Fiat 500 Living

107533l.jpg?ts=1389090390

 

Gama Fiat 500 aniversează şapte ani de la revenirea pe piaţă şi face acest lucru prin lansarea unui model cu şapte locuri. 500 Living este un monovolum dedicat celor care au considerat că un Fiat 500 L nu este suficient pentru necesităţile lor, dar îşi doresc interpretarea modernă a formelor retro ale lui Cinquecento.

 

Lancia Delta facelift
108899l.jpg?ts=1389091504

 

Restilizarea lui Delta i-a adus compactei italiene un set de praguri laterale noi şi spoilere vopsite în culorile caroseriei. Interiorul nu a scăpat nici el neatins, Lancia pregătind şi aici o serie de materiale noi, o echipare mai bogată şi plastic lucios sau mat. Gama de motorizări va rămâne neschimbată şi va include un motor Multijet de 1.6 litri diesel, disponibil în mai multe variante de putere, una de 105 şi una de 120 cai putere.

 

Jeep Cherokee

638201l.jpg?ts=1389089150

 

Fratele mai mic al lui Grand Cherokee este înlocuitorul lui Liberty şi a fost prezentat la ediţia 2013 a Salonului Auto de la Geneva. Modelul se remarcă prin design-ul îndrăzneţ, total diferit de ceea ce ne-au arătat americanii de la Jeep până în prezent. Designul controversat este completat de faptul că grila radiatorului este desenată în unghi, iar capota se prelungește mult în față. O încercare îndrăzneață din partea designerilor Jeep, dar rămâne de văzut care va fi reacția publicului.

 

===================

 

Oficial: Fiat achiziționează 100% din Chrysler Group. Urmează fuziunea într-o singură companie

 

http://www.automarke...unea-54634.html

 

Fiat a ajuns la un acord cu sindicatul american UAW pentru achiziția restului de 41.47% dintre acțiunile Chrysler pe care nu la avea încă sub control. Cele două companii vor fuziona după 20 ianuarie, noul constructor urmând să devină a șaptea putere auto mondială.

În viața fiecărei mari organizații și a oamenilor acesteia există momente definitorii care intră direct în cărțile de istorie. Pentru Fiat și Chrysler, înțelegerea la care am ajuns astăzi este în mod evident unul dintre aceste momente.

 

Sergio Marchionne
CEO Fiat-Chrysler
 
Fiat a anunțat în prima zi a anului 2014, într-un comunicat oficial semnat de CEO-ul Sergio Marchionne (foto sus), că va achiziționa până în 20 ianuarie restul de 41.47% din acțiunile Chrysler, urmând astfel să dețină 100% din constructorul american. Aceste acțiuni vor fi cumpărate de la UAW, cel mai mare sindicat din industria auto americană, contra sumei de 3.65 de miliarde de dolari (aproximativ 2.7 miliarde de euro). În plus, Chrysler se obligă să plătească 700 de milioane de dolari (510 milioane de euro) în patru tranșe anuale către VEBA, o aripă UAW care acoperă costurile asigurărilor de sănătate ale pensionarilor sindicatului american,

După ce Fiat achiziționase anterior toate celelalte acțiuni Chrysler deținute de numeroase părți, implicit de guvernul canadian, fuziunea dintre Grupul Fiat și Grupul Chrysler va deveni astfel realitate, însă cele două părți nu au anunțat încă unde va fi centrul de comandă a noii structuri sau care vor fi schimbările la nivel de echipe de conducere sau planuri de producție.

Fiat a început procesul de achiziție a Chrysler în 2009, atunci când Chrysler se afla în reorganizare sub protecția legii falimentului. Italienii s-au angajat atunci să salveze producătorul american, iar rezultatele financiare nu au întârziat să apară: Grupul Chrysler-Fiat a devenit între timp unul dintre numele profitabile ale industriei, cu nouă sferturi de ani consecutive pe plus și cu un câștig de 1.14 miliarde de dolari în primele trei sferturi ale anului 2013. Fără Chrysler, însă, Fiat ar fi afișat pierderi care doar în 2012 s-ar fi ridicat la 1.04 miliarde de euro.

"Maestrul" Marchionne
Esential 2.7 miliarde de euro va plăti Fiat pentru restul de 41.47% dintre acțiunile Chrysler Group.
100 de milioane de dolari pierdea Chrysler în fiecare zi în momentul în care Fiat a preluat compania americană în 2009.
"Structura unificată ne va da voie să punem în aplicare viziunea de a crea un producător global unic în termeni de amestec de experiență, perspective și know-how, o organizație solidă și deschisă care le va asigura angajaților săi un mediu provocator și care le va aduce satisfacții", a declarat Sergio Marchionne în comunicatul emis presei.

De altfel, achiziția restului de acțiuni Chrysler este privită în industrie ca o mare victorie a lui Marchionne, care a negociat la sânge în ultimul an cu sindicatele valoarea pachetului deținut de UAW. Astfel, suma pe are o va plăti Fiat pentru pachetul de active care îi lipsește din Chrysler este sensibil mai mică decât prefigurau analiștii, Banca Akros susținând în decembrie că suma ar trebui să se ridice la circa 4.5 miliarde de dolari (3.3 miliarde de euro). "Marchionne a realizat o lovitură de geniu în prima zi a noului an. A dovedit că e un maestru", spune Giuseppe Berta, profesor al Universității Bacconi din Milano și fin cunoscător al industriei auto, autor al unei serii de cărți care tratează istoria și problemele economice prin care a trecut Fiat de-a lungul timpului. 

via Fiat, Reuters, Automotive News (înreg.) 

 

=======================

 

http://www.automarke...euro-54052.html

 

Preţuri Maserati Ghibli în România: start de la 67.700 euro

 

Ghibli, propunerea celor de la Maserati pentru segmentul lui Seria 5, E-Klasse şi A6, a sosit oficial în România. Preţurile pornesc de la 67.700 euro pentru versiunea cu motor V6 diesel de 275 CP.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Maserati Ghibli, noul model de clasă mare produs de marca italiană, a sosit oficial în România. Prezentat în cadrul unui eveniment select care a avut loc la Bucureşti, noul Ghibli poate fi comandat din această săptămână în România. Preţurile pentru berlina premium pornesc de la 67.700 euro (TVA inclus) pentru varianta diesel echipată cu motor V6 de 3.0 litri care dezvoltă 275 CP. Acest model vine echipat în standard cu cutie de viteze automată cu opt trepte. Esti singura variantă cu motor diesel propusă de Maserati pentru noul model de clasă medie, iar Automarket a testat această versiune în cadrul lansării internaţionale.

Cei care îşi doresc un Ghibli cu motor pe benzină pot alege dintre două variante de putere ale aceluiaşi motor V6 de 3.0 litri benzină. Prima variantă oferă 330 CP şi tracţiune pe puntea spate pentru preţul de 69.700 euro. Dacă dorim mai multă putere putem alege varianta Ghibli S, motorizat cu un propulsor V6 3.0 litri de 410 CP. Acesta poate fi comandată cu tracţiune spate sau în versiunea Q4 cu tracţiune integrală. Preţurile pentru Maserati Ghibli S pornesc de la 82.830 euro, iar versiunea Ghibli S Q4 costă 85.930 euro, TVA inclus. Toate variantele sunt oferite cu transmisie automată cu opt trepte în standard. 

 

Ghibli vine cu o listă de dotări standard destul de bogată. Dintre dotările notabile remarcăm sistemul Maserati Touch Control cu display multifuncţional tactil de 8.4 inch ce include radio, CD/DVD player, card reader SD, USB, AUX-in, Bluetooh. maserati mai oferă sistem de pornire cu cheie inteligentă, sistem audio cu opt boxe, climatizare automată cu două zone, servodirecţie adaptivă asistată electric, frâna staţionare electrică, blocuri optice bi-xenon adaptive cu lumini de zi LED şi un set complet de airbaguri şi sisteme de siguranţă active şi pasive. Dacă dorim, Ghibli poate fi personalizat alegând din lista de opţionale dotări ca un set de jante de 21 inch pentru 3.800 euro sau tapiţerie integrală din piele naturală pentru 2.500 euro. O dotare opţională interesantă este hot spot-ul WIFI cu card 3G inclus, disponibil pentru 700 euro.

 

 

================

 

Fiat va investi 9 miliarde de euro pentru a-şi reveni în Europa

 

Italienii de la Fiat ar putea pregăti o reorganizare completă a gamei. Pentru a realiza acest lucru, este vehiculată o investiţie de nouă miliarde de euro în vederea dezvoltării de noi modele.
 
Esential = 304 milioane de euro a pierdut Fiat Group în primele nouă luni ale anului, potrivit estimărilor.
 

Fiat plănuieşte să investească nouă miliarde de euro în dezvoltarea de noi modele pentru a-şi reveni pe piaţa din Europa. Italienii vor să încheie şirul de pierderi, ajuns deja în cel de-al treilea an consecutiv, pe lângă împrospătarea fabricilor din ţară. Vestea nu a fost confirmată oficial de reprezentanţii mărcii, dar cei de la Automotive News spun că informaţiile vin de la surse din cadrul companiei italiene care sunt familiare cu problema. Actualul CEO al mărcii Fiat, Olivier Francois, a declarat că marca îşi va împărţi gama în două concepte diferite: 500 şi Panda. În timp ce modelul 500 va ţinti latura aspiraţională, legată de emisfera din dreapta a creierului, Panda va fi modelul funcţional care va atrage clienţii care care sunt complet diferiţi de cei care aleg un 500.

 

Printre planurile de viitor ale mărcii italieneşti anunţate de sursele citate de Automotive News se numără înlocuirea lui Punto cu o versiune cu cinci uşi a lui 500, care va fi construită în Polonia şi va avea o marjă de profit avantajoasă.

 

Fabricile Fiat din Italia vor produce două SUV-uri de segment B, cu o platformă comună, dar cu design diferit. Italienii ar folosi aceeaşi platformă pentru un model care îmbină trăsăturile lui 500 cu un SUV şi pentru un model care va fi vândut sub marca Jeep, acesta din urmă mizând pe ideea de off-roader.


 
Din 2011 până în prezent, Grupul Fiat a pierdut aproximativ două miliarde de euro în Europa. În primele nouă luni ale anului curent, pierderile companiei italiene sunt estimate la 304 milioane de euro. Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, spune că nu intenţioenază să închidă fabricile Fiat, preferând să adapteze capacitatea de producţie în funcţie de cerinţele pieţei şi de strategia mărcilor din portofoliu.

Via AutomotiveNews (înreg.)

 

======================

 

http://www.automarke...rcii-54276.html

 

Sergio Marchionne va prezenta în 2014 un nou plan de relansare a mărcii Alfa Romeo

 

La zece ani de la preluarea conducerii Grupului Fiat, Sergio Marchionne va prezenta cel de-al patrulea plan de relansare a mărcii Alfa Romeo. Acesta se va baza pe o nouă arhitectură, aflată în lucru la centrul Maserati din Modena.
 
Esential = 53 de mii de unităţi a vândut Alfa Romeo în primele zece luni ale anului.
 

Alfa Romeo va primi un nou plan de relansare în 2014, titrează Automotive News. De data aceasta, Marchionne vrea o relansare care să aducă platforme şi modele noi, cruciale pentru creşterea vânzărilor. În prezent, marca se confruntă cu pierderi şi cu scăderea nivelului de vânzări sub pragul de 100.000 de unităţi, pentru prima dată din anul 1969. Noua platformă a celor de la Alfa Romeo este în lucru la centrul Maserati din Modena, echipa de ingineri fiind condusă de Philippe Krieff, fostul şef al departamentului de dezvoltare de modele noi de la Ferrari.

 

Noua arhitectură de la Alfa Romeo va trebui să fie compatibilă şi cu viitoarele modele Chrysler şi Dodge, deoarece va trebui să atingă un volum anual ridicat pentru a fi rentabilă pentru concernul italian.

 

În primele zece luni ale anului, Alfa Romeo a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datele ACEA anunţând 53.604 unităţi vândute pe piaţa europeană. Precendentul plan al lui Sergio Marchionne pentru Alfa Romeo, dezvelit în aprilie 2010, viza ridicarea vânzărilor anuale la 500.000 de unităţi până în 2014, dar acesta nu a putut fi îndeplinit din cauza întârzierilor apărute la lansarea noilor produse.

Primele informaţii anunţă o platformă cu tracţiune spate, care va fi oferită şi în versiuni cu tracţiune integrală. Cel puţin patru noi modele Alfa Romeo vor folosi această platformă, de la berlina Giulia, până la viitorul SUV al mărcii. Primul model Alfa Romeo cu noua platformă va debuta în ultima parte a anului 2015. Toate modelele noi ale mărcii italieneşti vor fi vândute şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde italienii speră să obţină volume însemnate, pentru a compensa situaţia de pe piaţa europeană.

Via AutomotiveNews (înreg.)

 

===========

 

Record de vânzări istoric pentru Jeep în 2013

 

Anul care s-a încheiat a fost unul de bun augur pentru Jeep, care a reuşit cel mai bun an comercial din istoria sa. Brandul american a depăşit un record stabilit chiar în 2012.

 

Jeep a înregistrat un record de vânzări în anul care tocmai s-a încheiat. Este al doilea an consecutiv în care producătorul american stabileşte un record de vânzări, şi 2012 fiind un an cu o însemnătate deosebită pentru finanţele Jeep.

 

Dacă în urmă cu doi ani americanii vindeau 701.612 maşini la nivel global, anul acesta performanţa lor comercială ajunge la 731.565 de clienţi câştigaţi. Acest nou record se datorează unei creşteri cu 4 procente a vânzărilor globale, comparativ cu 2012.

 

Esential = 731.565 de maşini a vândut Jeep în 2013 la nivel global.
 
 

Marca americană s-a simţit cel mai bine în regiunea Asia-Pacific, unde vânzările au crescut cu 26%, ajutate şi de evoluţia ascendentă a vânzărilor din China (mai mari cu 29%). Cel mai popular model al mărcii a fost, cum era de aşteptat, SUV-ul Grand Cherokee, care s-a vândut în 255.005 exemplare, dintre care 174.275 numai în SUA. Al doilea cel mai vândut model din gamă a fost Wrangler, cu 210.715 unităţi la nivel global, urmat de Compass (121.626 unităţi).

 

2013 reprezintă al patrulea an consecutiv de creştere a vânzărilor pentru Jeep, care îşi continuă astfel evoluţia ascendentă.

 

======================

 

Cel mai riscant pariu din industria auto, sper ca lui SM sa-i iasa.

 

LANCIA este ultima din lista........... sunt curios ce va urma.



#2 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 10 January 2014 - 09:00 AM

http://www.carnewsch...rider-in-china/

 

Maserati Quattroporte is a Low Rider in China

 

A very sleek Maserati Quattroporte sedan, Spotted in China on the Beijing Tuning Street in the east of the Capital. The manic Maser was lowered by about an inch and sexed up much further by a a matte white wrap, a badass body kit, a black grille, black head lights, racy low profile tires and matte black Forgiato alloys.

 

The wrap was of the highest quality and neatly covered the bumpers, mirrors and door handles. The color was rather special; matte white but it also had a fluorescent element mixed in. Very impressive wrapping work. The vehicle was parked in front of the Forgiato shop. Tuning shops in China usually sell complete cars as well as parts, the Forgiato shop had about five cars on offer when I was there, including a very hot Ferrari 430 (later more!).

 

Italian flag on boot handle questionable. Otherwise a fine ass. The Maserati Quattroporte is one of the most popular speedy sedans in China, price of the current car starts at 1.42 million and ends at 2.67 million yuan. Lotta money, but pretty. Sadly we don’t see that many prettified examples. We have: Bling, destroyed by owner, green alloys, matte black, and pink.

 

=================

 

Jeep Cherokee hits the China car market

 

http://www.carnewsch...ina-car-market/

 

The new Jeep Cherokee has been launched on the China car market. Price starts at 375.900 yuan and ends at 549.900 yuan ($62.118 – 90.873). The Cherokee is expensive because it is imported into China and import taxes are high. Local production at the Guangzhou-Fiat joint venture will start in 2015, which will lower price by 25%.

 

But until then Chinese car buyers will have to do with the import. As for now the only engine available is the 2.4 liter four-cylinder with 177hp and 229nm, mated to a 9-speed automatic.  The 3.2 liter V6 with 271hp and 324nm will join the line-up later, and will be more expensive again. The Chinese name of the Cherokee is Ziyou Guan, 自由光, or Liberty Light (liberty as in Jeep Liberty and light as in sunlight).

 

China has a long history with the Cherokee. The good old Jeep Cherokee XJ was made in China from 1984 until 2009 by the Beijing-Jeep joint venture, and Beijing auto still makes a semi-legal clone called the Beijing Auto Works Knight S12. The Jeep Liberty was never produced in China although the joint venture considered a pickup truck variant of the Liberty back in 2008. On pic my very own 1998 Beijing-Jeep City Special.

 

=================

 

http://www.carnewsch...-pretty-in-red/

 

Spy Shots: Fiat Ottimo looks pretty in Red

 

New spy shots of the Fiat Ottimo testing in China, looking very pretty in red. The Fiat Ottimo is a new China-only hatchback based on the Fiat Viaggio sedan. The Ottimo debuted in November on the Guangzhou Auto Show and it will be launched on the China car market in the first half of next year.

 

Very speedy new alloys, especially designed for the Ottimo.

The Viaggio sedan and Ottimo hatchback are made in China by the Guangzhou-Fiat joint venture. The Viaggio is basically the same car as the Italian-American Dodge Dart. Fiat is also working on a Viaggio cross-wagon which will debut late next year. The wagon will spawn a Dodge variant, the hatchback most probably not.

The Fiat Ottimo will be powered by a 1.4 turbo T-Jet engine with 120hp or 150hp, mated to a 5-speed manual or a DCT. Price will start around 100.000 yuan and end around 150.000 yuan.

 

Black leather interior with red stitch work. Manual gearbox here. Sporty sporty…

Earlier spy shot of a white example. Red is better.

 

================================

 

Anul trecut, in 2013, s-au vandut peste 20 milioane de masini in CHINA !!!



#3 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 11 January 2014 - 07:59 PM

Primele imagini cu noul Crysler 200

http://www.auto-busi...rysler-200.html

 

Modelul Crysler 200, ar putea veni in Europa sub sigla Lancia anul acesta. Primele imagini au aparut pe internet cu doar cateva zile inainte de debutul de la Salonul Auto din Detroid.

 

Acesta va fi disponibil in doua variante -  normala si sport, iar in oferta de motoare vor fi doua propulsoare pe benzina – unul de 2,4 litri care produc 184 CP si un V6 de 3,6 litri care dezvolta 295 CP.

 

Berlina de clasa medie, destinata pietei din Statele Unite ale Americii , arata bine si in interior insa ramane de vazut daca va vi vandut si in Europa.

 

 

Mai multe informatii dupa lansarea de la Salonul Auto Detroit 2014.

 

POZE => http://www.motorward...nitial-details/

 

Prices for the 2015 Chrysler 200 starts from $21,700.

 

==================

 

Arata super, daca va avea motoare mai mici si un pret la 25-30.000 euro, suna bine.



#4 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 12 January 2014 - 10:28 PM

Vanzari auto noi in 2013 - Romania:

 

http://media.rtv.net...te_16046700.pdf

 

 

fff rau, foarte jos am ajuns, cu tot cu programul RABLA al lor.

 

 ALFA ROMEO = 66 buc in 2013 --------- 110 buc in 2012 = scadere 40 %

 

FIAT = 1293 buc - 997 buc = +  29,69 %

 

JEEP = 173 buc --- 135 buc = + 28,15 %

 

MASERATI = 9 buc ---- 4 buc = + 125 %

 

===========

 

 

LANCIA = 119 buc -----  23 buc = + 417,39 %  :P

 

===========

 

In ritmul asta, anul acesta o sa bata CITROEN / VOLVO :)



#5 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 13 January 2014 - 05:52 PM

Sergio mai sta 3 ani :(

 

http://europe.autone...s#axzz2qHN9fYdQ

 

Marchionne will stay at Fiat-Chrysler at least another 3 years, Elkann says

DETROIT -- Sergio Marchionne will remain CEO of the merged Fiat-Chrysler for at least another three years, Fiat Group Chairman John Elkann said today.

"In early May Fiat-Chrysler will unveil a new three-year business plan and we have agreed that Sergio will drive the company at least for the entire duration of this plan," Elkann said at the Detroit auto show.

The Italian press has speculated that Marchionne could leave after the presentation of the business plan and following a long-pursued deal this month that handed Fiat full control over Chrysler.

Marchionne said that after Fiat buys the remaining stake of Chrysler -- which he hopes is completed this week -- a merger of the two companies is no longer needed.

"At that point, Chrysler will be a fully owned subsidiary of Fiat S.p.A. and we then need to modify the corporate name accordingly to reflect Chrysler's long heritage," Marchionne said.

He said that the Fiat board will meet on Jan. 29 in Europe to approve the new name and other details of the integration of Chrysler within Fiat.

Elkann said: "I will remain chairman of the renamed company and Sergio will remain CEO. Do not expect any surprise on these issues.

A placement of shares of the renamed company on Wall Street to finance the three-year plan of investments could not technically happen sooner than the second half of 2014, Marchionne said.

Fiat said on Jan. 1 that it secured full ownership of Chrysler in a $4.35 billion deal that will be the biggest in the auto industry since Volkswagen Group agreed to combine with Porsche in 2009.

Marchionne plans to fully merge Fiat with the No. 3 U.S. carmaker to give Fiat the scale to compete globally with the likes of VW and General Motors Co. The combined Fiat-Chrysler will enable the automakers to pool funds and tighten cooperation between Fiat's Alfa Romeo, Lancia and Maserati brands and the Chrysler, Dodge and Jeep nameplates.

Managers groomed

Any successor as CEO "should be an internal one," Marchionne said today. Elkann and Marchionne discussed the need for candidates in a conversation yesterday during which they pledged not to repeat the hasty terms of Marchionne's 2004 appointment, Marchionne said.

In May, Elkann named executives such as Richard Tobin, CEO of CNH Industrial, Fiat's truck and tractor affiliate; Lorenzo Sistino, head of CNH's Iveco trucks unit; Alfredo Altavilla, Fiat's European chief; Mike Manley, head of the Jeep brand; and Cledorvino Belini, head of Fiat in Brazil, as managers who have been groomed by Marchionne and could eventually run the company.

Elkann said Marchionne could stay longer than three years if he elected to do so.

Fiat is open to partnerships with other carmakers such as PSA/Peugeot-Citroen and Suzuki, Marchionne said.

Reuters and Bloomberg contributed to this report


==================
 
http://europe.autone...s#axzz2qHN9fYdQ

 

Daimler, Renault, VW and Fiat cars on list of European industry's biggest money losers

Automakers from Fiat to Volkswagen and Daimler to Renault lost a combined 20 billion euros developing and selling models ranked in a top 10 list of the European auto industry's most “catastrophic” failures of the past 15 years.

Some of the cars that flopped, such as the Fiat Stilo, Peugeot 1007 and Jaguar X-Type, caused the companies that built them severe financial difficulties. Others, such as the Bugatti Veyron, Smart ForTwo and Volkswagen Phaeton, swallowed huge sums of money.

"The multi-billion losses that we believe were suffered by the Fiat Stilo, Peugeot 1007 and Jaguar X-Type were severe trauma for the companies concerned – and in some cases nearly sank them," Bernstein Research said in a report.

Max Warburton is the financial analyst who created the ranking of Europe’s biggest money losers. He did so by looking at the cars' production runs, estimated fixed-cost investments and r&d costs.

Warburton and his team then estimated the likely price realization and contribution margin per car, as well as estimated fixed-asset write-downs.

Please click on the PDF (above, right) to see see which models made the list.

 

 

 



#6 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 24 January 2014 - 01:40 PM

http://www.automarke...ajul-54908.html

 

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler
S-a născut în Italia, dar a ajuns să studieze în Canada. Sergio Marchionne este artizanul primului pod peste Atlantic, un pod care leagă Fiat de Chrysler, Europa de Statele Unite, relaxarea de profesionalism.

 

Pe Sergio l-am văzut prima dată la Geneva, în urmă cu trei ani. Era la standul Lancia, înconjurat de microfoane, aparate foto. Zâmbitor, cu părul lui creţ şi vâlvoi, alegea câte un răspuns scurt pentru cascada de întrebări. Tirul a durat vreo câteva minute, după care alaiul s-a deplasat uşor către un semn de „Exit”. Italianul simţea nevoia unei guri de aer. Sau mai bine zis a unei guri de tutun.

 

E un fumător înrăit, care „sudează” dozele de nicotină ori de câte ori are un moment liber. Jurnaliştii se conformează. Unii îşi scot propriile ţigări, grăbiţi să ţină pasul cu Sergio, care continuă să vorbească, pufăind relaxat. E relaxarea unui obicei intrat în reflex mai ceva ca mersul pe jos.

 

354555l.jpg?ts=1390557014

 

Pauza de ţigară a fost un spectacol. O piesă de teatru despre dexteritatea unui mare „tutungiu” şi stângăcia unor oameni „mici”, concentraţi să-i copieze mişcările italieneşti. Un amestec de ţigări pufăite în grabă, întrebări bâlbâite şi reportofoane încurcate cu brichete.

Încă un italian care trece Atlanticul

Sergio s-a născut la 200 de kilometri de Roma, în vara lui 1952. Chieti, oraşul său natal, clădit pe o culme care priveşte către Marea Adriatică, este una dintre cele mai vechi aşezări italiene, presupusă a fi înfiinţată de eroul mitologic Ahile.

 

La 14 ani, o vârstă la care majoritatea copiilor se ataşează de cercul lor de prieteni, Sergio este nevoit, ca mulţi alţi italieni ai acelei vremi, să treacă Atlanticul şi să o ia de la zero alături de familia sa.

 

Fiul lui Concezio Marchionne, carabinier în zona Abruzzo, şi al Mariei Zuccon, o croată greu încercată de al doilea Război Mondial, Sergio a venit pe lume într-o familie frumoasă. La 14 ani, o vârstă la care majoritatea copiilor se ataşează de cercul lor de prieteni, Sergio este nevoit, ca mulţi alţi italieni ai acelei vremi, să treacă Atlanticul şi să o ia de la zero alături de familia sa. Destinaţia: Toronto, Canada.

 

Aici învaţă engleza şi reuşeşte să obţină o diplomă de contabil la universitatea din oraş. Italianul continuă să îşi dezvolte studiile şi reuşeşte să obţină un MBA în 1985. Cu o asemenea certificare, posturile de conducere nu întârzie să apară. După ce trece prin birourile celor de la Deloitte şi Lawson Mardon Group, ajunge vicepreşedinte al companiei Glenex Industries. Se întâmpla în 1989, când el avea doar 37 de ani. De atunci şi până în 2002 trece pe la mai multe companii multinaţionale unde ocupă tot funcţii de conducere.

Întoarcerea în Europa şi prima întâlnire cu Fiat

Din 1994 trece înapoi Atlanticul şi începe să lucreze la Zurich, în Elveţia, la câteva sute de kilometri de localitatea unde a văzut lumina zilei. Din 2002 începe să activeze pentru compania de certificare SGS, rivalii elveţieni ai germanilor de la TUV, unde şi devine preşedinte.

 

423555l.jpg?ts=1390557711

 

Cu pierderi de aproximativ 6 miliarde de euro între 2001 şi 2003, producătorul italian era pe punctul de a se scufunda în ceea ce ar fi fost, la acea vreme, cel mai răsunător faliment al începutului de mileniu.

 

Anul 2003 marchează reîntâlnirea cu ţara natală. Marchionne este ales ca membru independent în consiliul director al Fiat SpA. Îi trebuie numai un an pentru a ajunge în fucţia de director executiv.

 

Atunci când a preluat cârma companiei italiene, Fiat plutea în derivă. Cu pierderi de aproximativ 6 miliarde de euro între 2001 şi 2003, producătorul italian era pe punctul de a se scufunda în ceea ce ar fi fost, la acea vreme, cel mai răsunător faliment al începutului de mileniu.

 

Sergio a reuşit să pună ordine în vistieria italienilor şi să cârpească datoriile cu două miliarde de dolari, oferiţi de General Motors ca o compensaţie pentru un joint-venture eşuat. Aşa se face că la numai un an după ce a preluat compania, Sergio aduce Fiat pe profit.

Podul peste Atlantic: Alianţa Fiat-Chrysler
Esential = 6 miliarde de dolari pierduse Fiat între anii 2001-2003, înainte de venirea lui Marchionne, în 2004
3.7 miliarde de dolari ajunge să plătească Fiat pentru ultimul pachet de acţiuni Chrysler.
36 de miliarde de dolari a plătit Daimler pentru Chrysler în anul 1998.
2009 este anul în care Fiat a demarat procedurile de achiziţie a pachetelor de acţiuni Chrysler.
 

La 10 ani de la instalarea sa pe cea mai înaltă poziţie de conducere a Grupului Fiat, Sergio marchează încă o victorie răsunătoare. Poate la fel de răsunătoare ca acel faliment de care se apropia Fiat în 2003. Italianul cu cetăţenie canadiană reuşea să creeze o punte între ţara natală şi cea care l-a adoptat. O punte de legătură între două continente, cu gusturi diferite pentru maşini, dar cu aceeaşi pasiune pentru mobilitate.

 

1 ianuarie 2014 va rămâne în istoria automobilului ca fiind ziua în care gigantul Chrysler, al treilea constructor auto din Statele Unite, devine subsidiarul mai modestului Grup Fiat. Arhitectul acestei îmbrăţişări? Sergio Marchionne.

Povestea a început să se scrie în anul 2009, după ce Chrysler a ieşit de sub protecţia legii falimentului în SUA. Fiat se alege cu 20% din compania americană, iar Marchionne devine director executiv Chrysler. Cursa pentru cucerirea Detroit-ului începe.

În iulie 2011 Fiat mai cumpără un pachet de acţiuni, ajungând să deţină 53.5%. Drept răsplată, este ales preşedintele Chrysler şi patronul alianţei italo-americane. Procentul urcă la 58.5%, iar Marchionne începe să simtă „un uriaş simţ al responsabilităţii”, după cum el însuşi declara.

 

Sărbătorile de iarnă ale lui 2013 îl găsesc pe Marchionne în tratative cu reprezentanţii sindicatelor, ultimii acţionari în cadrul Chrysler. Ultima felie din plăcinta americană pe care italienii se pregăteau să o coacă în propriul lor „forno”. Şi au reuşit.

Au reuşit să câştige controlul unui simbol american cu 4.35 miliarde de dolari. Şi pentru că italianul rămâne un bun negociator, o parte din aceşti bani vin tot din vistieria Chrysler, sub formă de împrumut. La final, pentru restul acţiunilor, Fiat ajunge să plătească doar 3.7 miliarde de dolari, adică de zece ori mai puţin decât a plătit Daimler pentru aceeaşi companie în 1998.

 

670174l.jpg?ts=1390557014

O viaţă ghidată după cântecul „Don’t Worry, Be Happy”

Deşi născut în Peninsulă, Sergio este dovada vie că şi italienii pot fi uimiţi la rândul lor de spiritul italian. Am pus accent pe cuvântul „italian” pentru a înţelege că până şi funcţionarea unor coloşi precum Fiat se putea ghida după celebrul „dolce far niente”.

Aici şi-a instalat scaunul, masa, biblioteca, posterul alb-negru pe care scrie mare „Competiţie” şi o copie după o schiţă a lui Pablo Picasso, cu motto-ul „fiecare act de creaţie este mai întâi un act de distrugere”.

 

Marchionne însuşi declara că a fost şocat de funcţionarea anumitor relaţii manageriale atunci când a andocat în fotoliul de preşedinte. Nu înţelegea cum membrii executivului pot comunica între ei doar prin intermediul secretarilor. El, un canadian învăţat că socializarea este prima treaptă către un parteneriat de succes.

 

Stilul său deschis a rescris regulile interne ale companiei şi toţi au devenit colegi. De aici şi motivul pentru care l-am tot strigat Sergio pe tot parcursul articolului. El însuşi a abandonat penthouse-ul unde îşi aveau, de obicei, biroul preşedinţii. A ales etajul 4. Acolo unde se aflau inginerii companiei. Aici şi-a instalat scaunul, masa, biblioteca, posterul alb-negru pe care scrie mare „Competiţie” şi o copie după o schiţă a lui Pablo Picasso, cu motto-ul „fiecare act de creaţie este mai întâi un act de distrugere”.

 

132097l.jpg?ts=1390557015

 

Şi tot în biroul lui, un colţ este dedicat muzicii. După cum el însuşi recunoştea, suferă de o pasiune bolnavă pentru artă şi muzică. Muzică veche şi, de cele mai multe ori, clasică, perfectă pentru momentele în care caută relaxare. Cu toate acestea, Bobby McFerrin şi al său „Don’t Worry, Be Happy” rămâne piesa preferată, capabilă să ţină pasul cu ritmul său alert.

Un italian care urăşte costumele

Un ritm care şi-a pus amprenta asupra celor din jurul lui. Olivier Francois, şeful diviziei de marketing Fiat, declara în glumă că a divorţat, s-a apucat de fumat şi a început să poarte ochelari de când lucrează cu Sergio.

Am divorţat, m-am apucat de fumat şi am început să port ochelari de când lucrez cu Sergio.

Olivier Francois
şeful diviziei de marketing Fiat
 
Personalitatea lui puternică îşi pune amprenta asupra oamenilor cu care lucrează. Iar obsesia sa pentru muncă se transmite. Nu e de mirare că în data de 28 decembrie, Marchionne era departe de casă, în Vero Beach, o staţiune de lux de pe coasta Atlanticului. Nu se relaxa. Negocia cu reprezentantul sindicatului pentru ultima felie din „plăcinta Chrysler”. La patru ore după apusul soarelui, italianul cădea de acord cu reprezentantul americanilor, iar 1 ianuarie aducea prima veste importantă din industria auto.

Cu o voce groasă, Sergio îşi ascunde mereu funcţia în spatele unor pulovere negre sau verzi, trase peste o cămaşă albă. Costumele îi sunt străine. Ai zice că gena italiană, sinonimă cu eleganţa, a fost învinsă de spiritul practic canadian, uşor mai conservator.

 

156475l.jpg?ts=1390557015

 

Aparenţa uneori neîngrijită, alteori prea relaxată, ascunde însă un tumult interior pe care Sergio îl descătuşează de multe ori în spatele volanului. Acolo redevine italianul entuziasmat de sunetul unei evacuări metalice. Acolo se lasă în voia emoţiilor şi a endorfinelor generate fie de un Ferrari, fie de un Maserati. Uneori prea mult. Pentru că în 2007 a zdrobit propriul Ferrari 599 GTB Fiorano pe o autostradă de lângă Basel, în încercarea de a evita un Renault care a încetinit brusc.

Adevăratul „Maestro”

Posibilitatea de a renaşte un simbol american este o şansă care ţi se oferă o dată-n viaţă.

Sergio Marchionne
 

Caracterizat de cercul de apropiaţi ca fiind un adevărat „maestro”, Sergio Marchionne a făcut ca „tot ceea ce înseamnă Fiat în ultimii 10 ani să-i poarte amprenta. A reuşit să salveze compania de la extincţie şi i-a oferit o expunere internaţională la care nici nu visa”, după cum susţine decanul Politehnicii din Milano.

 

Însuşi Marchionne înţelege misiunile pe care şi le-a asumat în ultimii ani. Cea mai importantă dintre ele? Chrysler. „Posibilitatea de a renaşte un simbol american este o şansă care ţi se oferă o dată-n viaţă”, declara italianul în 2011.



#7 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 28 January 2014 - 06:23 PM

http://www.automarke...rgio-54973.html

 

Alfa Romeo lucrează la o nouă platformă, numită Giorgio

Alfa Romeo va reveni la platformele cu tracţiune spate, iar prima din această serie se numeşte Giorgio, titrează cei de la Automotive News.

 

Alfa Romeo pregăteşte o nouă gamă de modele, concentrată în jurul segmentului D. Acestea vor fi construite pe o platformă tehnică nouă, numită Giorgio, spun cei de la Automotive News. Noua platformă tehnică va fi folosită şi de mărcile concernului Chrysler, pentru a realiza economii de scară pentru marca italiană. Astfel, Giorgio va ajunge şi sub caroseriile Dodge şi Chrysler. Primele informaţii detaliate vor fi publicate abia în luna mai a anului curent, când Fiat-Chrysler vor prezenta rezultatele financiare ale anului care s-a încheiat în urmă cu aproape o lună.

 

Anul 2013 nu a fost unul de bun augur pentru marca italiană, Alfa Romeo înregistrând o scădere a vânzărilor de 28% faţă de 2012. Cu 64.415 unităţi vândute anul trecut, Alfa Romeo a atins cel mai slab nivel din 1964 până în prezent, alături de cea mai mare scădere din industria auto pe piaţa din Europa.

 

Alături de rezultatele financiare ale Fiat-Chrysler în 2013, conducerea grupului va prezenta şi planul de renaştere al Alfa Romeo, care ar trebui să ajute semnificativ Grupul Fiat să se întoarcă la profit în Europa până la finele anului 2016.

 

489751l.jpg?ts=1390925217
 
Numele Giorgio nu are legături puternice în istoria Alfa Romeo, spre deosebire de cazul altor denumiri utilizate de italieni.

Vorbim despre al patrulea plan de renaştere al Alfa Romeo din ultimii 10 ani, orchestrat de Sergio Marchionne, liderul concernului italian. Noua platformă, spun cei de la Automotive News, va fi capabilă să echipeze atât modele cu tracţiune spate, cât şi modele cu tracţiune integrală şi este pretabilă şi pentru crossovere.

 

Ne putem aştepta la mai multe coupe-uri şi berline de segment D şi segment E din partea Alfa Romeo, toate construite pe această platformă, alături de trei crossovere, pe lângă viitorul 4C Spider, realizat împreună cu japonezii de la Mazda.

 

Platforma tehnică Giorgio este dezvoltată în Italia de o echipă condusă de Philippe Krief, un specialist de la Maserati, care răspunde, la rândul său, în faţa lui Harald Wester, chief technical officer Fiat-Chrysler şi CEO Alfa Romeo şi Maserati. Noua arhitectură va fi esenţială pentru viitorul Alfa Romeo şi va fi responsabilă de modele care vor lupta în segmentele unde Mercedes-Benz şi BMW fac legea.

 

Via AutomotiveNews (înreg.)



#8 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 28 May 2014 - 09:31 AM

Oficial: Planul Fiat-Chrysler pe următorii 5 ani

 

http://www.informati...i-sid13966.html

 


Noua companie Fiat Chrysler, născută prin fuziunea celor doi producători auto, sub conducerea lui Sergio Marchionne, a dezvăluit mult-aşteptatul său plan pe următorii cinci ani.

Fiat Chrysler pariază pe extinderea masivă a brandurilor Alfa Romeo, Jeep şi Maserati pentru tranformarea sa într-un producător auto global de primă mână în următorii cinci ani.

Noua companie ce a luat fiinţă prin fuzionarea celor două grupuri auto – Fiat şi Chrysler – au oferit primele detalii ale mult-aşteptatului său plan de afaceri pentru următorii cinci ani, în încercarea de a micşora distanţa faţă de liderii industriei Volkswagen şi Toyota.

„Astăzi este mult mai mult decât un nou capitol. Scriem o întreagă nouă carte”, a declarat directorul executiv Sergio Marchonne în timpul prezentării de la Detroit.

Iată principalele aspecte ale noului plan al Fiat Chrysler Automobiles:

Pentru marca Jeep:
- vânzările globale ale Jeep vor creşte la 1,9 milioane de vehicule până în 2018, de la 732.000 în 2013.
- compania spune că este pe drumul cel bun în atingerea ţintei de 1 milion de vehicule Jeep vândute în acest an
- uzinele Jeep vor ajunge la un număr de 10 în şase ţări, inclusiv Brazilia şi China, faţă de doar 4 uzine în SUA la momentul actual

Pentru marca Chrysler:
- vânzările Chrysler vor creşte la 800.000 vehicule până în 2018, de la 350.000 unităţi la momentul actual

Fiat Chrysler în America de Nord:
- Fiat Chrysler anticipează că vânzările totale ale grupului în America de Nord vor ajunge la 3,1 milioane de vehicule până în 2018, de la 2,1 milioane în 2013

Marca Dodge:
- vânzările în SUA vor creşte la 600.000 maşini până în 2018, de la 596.300 în 2013.

Pentru marca Fiat:
- vânzările globale ale Fiat vor creşte la 1,9 milioane de vehicule în următorii cinci ani, de la 1,5 milioane în 2013
- cea mai mare creştere se va înregistra în regiunea Asia-Pacific
- Fiat Chrysler vede operaţiunile sale din regiunea EMEA să exporte circa 40% din producţie până în 2018
- vânzările din regiunea EMEA sunt aşteptate să rămână constante între 2013 şi 2018, la circa 700.000 vehicule.
- în America Latină este un singur obiectiv: să rămână în top în Brazilia.


Pentru marca Alfa Romeo:
- Alfa Romeo are o ţintă de vânzări de 400.000 vehicule până în 2018, de la 74.000 în 2013
- compania va investi 5 milarde de euro în următorii cinci ani pentru dezvoltarea brantului
- Alfa Romeo va introduce 8 noi modele între 2015-2018
- compania se aşteaptă la vânzări de 150.000 vehicule în America de Nord până în 2018, pornind de la zero la momentul actual.

Pentru marca Maserati:
- Maserati are o ţintă de vânzări de 75.000 unităţi până în 2018, de la 15.400 în 2013
- Maserati trebuie să ajungă la o profitabilitate de două cifre în perioada 2014-2018.

Pentru marca Ferrari:
- Marchionne a precizat că Ferrari nu este de vânzare
- compania plănuieşte să menţină producţia la 7.000 unităţi pentru a păstra „unicitatea şi exclusivitatea brandului”.



=================

http://www.informati...e-sid14053.html

 


Şeful Fiat: "Nu mai cumpăraţi modelul electric Fiat 500e"


Sergio Marchionne, CEO al grupului Fiat Chrysler Automobiles, sfătuieşte potenţialii clienţi ai modelului electric Fiat 500e: Nu-l cumpăraţi! De ce? Pentru că Marchionne pur şi simplu nu mai vrea să piardă bani.

Vorbind la o conferinţă în Washington, Marchionne a spus că Tesla Motors este singura companie care face bani din maşinile electrice şi asta pentru că sedan-ul Model S are un preţ mai mare, şi deci o marjă de profit mai mre.

Amintind de legislaţia impusă de guvernul federal şi consiliile locale, pentru a obliga producătorii auto să facă maşini electrice, Marchionne a spus că speră să vândă un număr cât mai mic de modele Fiat 500e.

„Sper că nu-l veţi cumpăra, pentru că la fiecare maşină noi pierdem 14.000 dolari”, a spus şeful Fiat la Institutul Brookings despre modelul Fiat 500e. „Sunt foarte sincer când vă spun asta”.

Modelul pe benzină Fiat 500 porneşte de la circa 17.300 dolari în SUA, inclusiv taxe de transport, în timp ce modelul electric Fiat 500e are un preţ de 32.650 dolari, înainte de scăderea bonusurilor oferite de stat. Clienţii nu sunt dispuşi să cumpere modelul la un preţ care să-i acopere cheltuielile de producţie, aşa că Fiat pierde bani cu această versiune.

Până în aprilie, Fiat a vândut 11.514 maşini Fiat 500 în Statele Unite, în scădere cu 15% faţă de perioada similară a anului anterior. Compania nu a dezvăluit cifrele de vânzări pentru versiunea electrică, Fiat 500e.

=================

http://www.informati...o-sid14038.html

 


Fiat va investi 500 milioane de euro în Polonia pentru noul Punto

fiat-punto-2015-cgi-nw2.jpg

Fiat Chrysler Automobiles plănuieşte să investească peste 500 milioane de euro pentru retehnologizarea fabricii sale din Polonia, unde va începe producţia unui nou model Fiat, conform unor surse guvernamentale.

Fiat are mare nevoie de un succesor pentru bătrânul Punto, modelul de bază al mărcii pentru cel mai mare sector din Europa după vânzări. Uzina Tychy din Polonia va construi succesorul acestui model, bazat pe o platformă mai lungă şi mai lată a lui Fiat 500, şi s-ar putea numi 500 Plus, conform unor surse citate de Autmotive News Europe.

Într-un comunicat oficial, guvernul polonez a anunţat că producătorul italian va angaja 420 oameni noi, pe lângă cei 3.000 care deja lucrează la fabrică. Circa 96% ditre vehiculele de pe noua linie de producţie vor fi exportate, inclusiv în America de Nord. Investiţia va fi făcută până la finalul anului 2017, au mai precizat autorităţile.

Cu toate acestea, Fiat s-a distanţat de aceste declaraţii spunând că detaliile despre investiţia din Polonia au fost „doar ipoteze pentru că în acest moment nu au fost confirmate în strategia de businnes a companiei”.

„Informaţiile despre planurile de investiţii pe care le vom implementa în diverse ţări vor fi anunţate la momentul potrivit”, a mai precizat Fiat.

==============

http://www.informati...e-sid13988.html

 


Fiat 500X se lansează oficial pe 4 iulie

Fiat a dezvăluit câteva fotografii cu noul crossover Fiat 500X, ce va fi construit în Italia pe platforma unui Jeep, înaintea debutului oficial programat pe 4 iulie

Imaginile cu caroseria noului Fiat 500X au fost făcute în uzina Melfi din Italia, unde vehiculul va fi produs alături de Jeep Renegade, ambele având aceeaşi platformă.

Spre deosebire de fratele american Jeep Renegade, ce arată ca un crossover mic, Fiat 500X va fi mai mult o versiune supraînălţată a modelului Fiat 500L.

Detalii sunt limitate, dar producătorul a mai anunţat că noul Fiat 500X va fi lansat în premieră pe 4 iulie 2014, marcând a 57-a aniversare a originalului Fiat 500.

Europenii vor primi noul Fiat 500X în această toamnă, după prezentarea la Salonul Auto de la Paris, în octombrie, în timp ce americanii vor putea cumpăra noul model de la începutul anului viitor.

 

==============



#9 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 30 May 2014 - 08:25 AM

http://www.carscoops...tisfaction.html

 

UK Vehicle Ownership Satisfaction Survey Finds the Germans Leading the Way

 

 

The Germans seem to have been on the upswing in consumer satisfaction surveys, like the established UK-based WhatCar?/JD Power study, with their familiar blend of excellent perceived quality, simple designs that age well and the promise of reliability.

Things may not always hold true for the latter, but the fact that VW Group managed to snag the first three positions in the standings must mean something.

Therefore, the most appreciated cars of 2014, in the UK, are the VW Up!, the VW Golf Plus and the Skoda-badged Yeti crossover.

Making up the rest of the top ten, the other cars are, in order, the Mercedes C-Class, VW Scirocco and Tiguan, Lexus CT200h, Skoda Octavia, Volvo V70/XC70 and (strangely, given its previously bad rep for reliability and durability), the Jaguar XF – they must have fixed enough of its problems with the facelift to make it better in meaningful ways.

At the bottom end of the tables, counting back from spot 109 to 100, we have the Chevy Spark, Alfa Romeo MiTo, Citroen C3, BMW X1, Ford Ka, Fiat Grande Punto, Citroen C4, Smart ForTwo, Ford Fusion and Citroen C1.

A heap of other lists was also compiled based on the information gathered, and they are posted below.

 

 

JD-Power-List-1.jpg

 

 

JD-Power-List-12.jpg

 

 

 

JD-Power-List-123.jpg



#10 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 13 August 2014 - 06:11 PM

http://www.mediafax....rysler-13020155

 

 

Fiat a spus ciao Italiei, prin fuziunea cu Chrysler

 

Fiat, cel mai mare grup industrial din Italia şi un simbol al dificultăţilor ţării de a se adapta la globalizare, a încheiat vineri o istorie de 115 ani în calitate de companie italiană, familia Agnelli şi alţi acţionari apobând fuziunea cu compania americană Chrysler.

 

Noua companie Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA), creată de directorul general Sergio Marchionne, va fi înregistrată în Olanda, va avea sediul în Marea Britanie şi va avea listarea principală la bursa din New York, relatează Bloomberg.

 

"Marchionne nu vea să abandoneze Italia, vrea ca FCA şi el însuşi să fie jucători globali, iar centrul de greutate al FCA va fi repoziţionat în acest scop. Este puţin trist pentru Italia", a declarat Erik Gordon, profesor la Stephen M. Ross School of Business din cadrul University of Michigan.

 

Structura cosmopolită a noii companii reflectă îndepărtarea industriei auto de la modelul unor campioni naţionali precum Fiat, care pe parcursul deceniilor s-a mândrit cu originea sa italiană şi torineză.

 

Prin unificarea resurselor cu cele ale Chrysler, compania cunoscută în trecut ca Fabbrica Italiana di Automobili Torino poate concura mai eficient cu mari producători cum sunt General Motors, Volkswagen şi Toyota Motor, a spus Marchionne, şeful noii companii.

 

"Marchionne are nevoie de luminile de pe Wall Street. Acolo sunt mai multe oportunităţi, faţă de o piaţă periferică, precum cea care a devenit piaţa din Italia", a declarat Vincenzo Longo, analist la IG Group în Milano.

 

Acţiunile Fiat sunt în declin cu 1,9% la bursa din Milano, scăderea, de până la 4,5% pe parcusul şedinţei, fiind atenuată de datele privind creşterea livrărilor Chrysler pe piaţa americană cu 20%, în luna iulie.

 

Fiat intenţionează să investească 55 de miliarde de euro în următorii cinci ani, pentru a creşte livrările cu 61%, la 7 milioane de automobile până în 2018. Marchionne vrea ca veniturile anuale ale grupului să depăşească 130 de miliarde de euro, în cinci ani.

 

Chiar şi aşa, livrările Fiat ar fi mai mici decât cele ale Volkswagen, care are ca obiectiv livrări de 10 milioane de vehicule, în acelaşi an.

 

=====================

 

Fiat launches facelifted Punto Evo hatchback in India:

 

http://www.leftlanen...o-in-india.html

 

 

Norway's wealth fund voted against Fiat-Chrysler merger:

 

http://europe.autone...chrysler-merger

 

 

Fiat Chrysler merger now awaits shareholder buy-in:

 

http://europe.autone...reholder-buy-in



#11 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 17 August 2014 - 01:24 PM

http://www.carnewsch...sting-in-china/

 

Spy Shots: new Chrysler Voyager testing in China

 

Spy shots from the Chrysler Voyager Generation 5 testing in China, it will hit the Chinese car market in Q3. The old Chrysler Voyager Generation 4 was made in China by the small SouEast-Chrysler joint venture that was set up in 2007 to make the Dodge Caravan and the Chrysler Voyager for the Chinese market. The new Voyager will be imported into China, price yet unknown but it won’t start for much less than 350.000 yuan.

 

The China-made Generation 4 Grand Voyager. Price started at 249.000 yuan and ended at 349.000 yuan. Lone engine was a 3.0 V6 with 170hp. The engine for the new Voyager which will be the new Pantastar 3.6 V6 with 284hp. Main competition is the Buick GL8 which is locally made in China and therefore cheaper no matter what. Other competitors include the Mercedes-Benz Viano series and the Honda Odyssey.

 

chrysler-voyager-china-1-458x305.jpg?109

 

chrysler-voyager-china-1a-458x303.jpg?10

 

 

chrysler-voyager-china-3-458x305.jpg?109

 

 

================

 

http://www.carnewsch...ggiododge-dart/

 

 

Fiat to build a new SUV based on Fiat Viaggio/Dodge Dart

 

 

fiat-suv-china-1-660x400.jpg?109b36

 

Fiat is developing a new SUV based on a shortened variant of the platform that underpins the Fiat Viaggio/Dodge Dart. The new SUV will be manufactured in China and in the Unites States. The new SUV will be smaller than the Jeep Cherokee, which is also base don the Viaggio/Dart. In the U.S. the platform will be called CUSW, standing for ‘Compact U.S. Wide’.

 

In China the new SUV will be aimed straight at the successful Volkswagen Tiguan, Skoda Yeti, and Ford Kuga (Escape). Power will come from a 1.4 turbo T-Jet engine in two different tunes: 120hp or 150hp, both mated to a 5-speed manual or a DCT. The new SUV will be manufactured by the Guangzhou-Fiat joint venture that also makes the Fiat Viaggio and will soon start making the Jeep Cherokee.

Price for the new SUV will start around 175.000 yuan and end around 225.000 yuan.

 

 

==================

 

http://www.carnewsch...odels-in-china/

 

Jeep to build three models in China

 

Jeep will build three models in China: the Jeep Cherokee, the Jeep Renegade, and the Jeep Compass. All will be manufactured by the Guangzhou-Fiat joint venture. Production of the Cherokee will start late next year, which is a bit later than previously expected.

 

Production of the Renegade and Compass will start sometime in 2016. The Cherokee will be manufactured in the existing factory in the city of Changsha in Hunan Province. This factory also manufactures the Fiat Viaggio and the Fiat Ottimo, which are based on the same platform as the Jeep Cherokee, and the Dodge Dart.

The Jeep Renegade and Jeep Compass will be manufactured in a new factory in the city of Guangzhou in Guangdong Province. Total Jeep capacity in China is scheduled to reach 150.000 cars a year by 2018.

The Cherokee and Compass are currently imported into China, and the Renegade will join the line-up late this year. Import will continue until local production starts. The locally made variants will be about 25% cheaper than the imports, which will give the Jeep brand a much larger customer base in China.



#12 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 19 August 2014 - 07:37 PM

FCA opens special safety division for Chrysler

 

http://www.autoedizi...ision-chrysler/

 

FCA plans to establish a development center for Chrysler that will dedicate its attention to the innovation of safety techniques which are to be featured on future products. This division will be some kind of nursery from which brands like Alfa Romeo, Maserati and Fiat might also benefit. Scott Kunselman will be in charge and shall report directly to Sergio Marchionne on the developments. This used to be the responsibility of the engineering department that developed the entire product from bottom to top. These people will now be able to skip safety matters and focus solely on the technique of the car. The forces will now be divided, so to speak.

 

Fiat Chrysler Automobiles will be bringing the passive and active safety systems on their products to a higher level then. The American market is a bit more demanding than the European when it comes to safety regulations, which is why it is no surprise this development center shall be established in Detroit instead of Turin. This news was released at the exact moment when Chrysler achieved a very good score with their new D-segment car; the Chrysler 200. The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) awarded the model with a Top Safety Pick + label for frontal crashes, the highest score possible.

 

2015 Chrysler 200 4-door sedan small overlap IIHS crash test:

 

 

-----------------------------

 

FCA names Chrysler sales leader as North American Alfa Romeo boss:

 

http://www.inautonew...ss#.U_OCPaNtySo

 

 

Chrysler Group LLC, a wholly owned subsidiary of Fiat SpA, has moved to appoint its US sales chief as leader of the renascent Alfa Romeo brand in North America.

Reid Bigland, 47, started working for Chrysler in 2006, leading the automaker’s Canadian operations – a position he still holds, besides being the US sales chief as well. He does give away some of its attributes, relinquishing the title of Ram trucks CEO. Robert Hegbloom, also a member of the company’s North American leadership team (together with Bigland), follows him in that position.

“Both Reid and Bob have grown tremendously as leaders in the last five years, and the time has come for them to have expanded leadership roles,” said in a statement Sergio Marchionne, chief executive of both Fiat and Chrysler.

Bigland will have some high expectations to fulfill in his new leadership role – Alfa Romeo for once has not been present on US soil since 1996 – a 19 years hiatus that could prove difficult to surpass. Also, Marchionne has set really ambitious sales targets for the brand, aiming to lift sales from zero to no less than 150,000 units annually by 2018. The process could also be hindered by the fact that at launch the brand will only have one model – the 4c roadster, a niche sports car.

 

Via Reuters



#13 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 22 September 2014 - 04:45 PM

http://www.automarke...anda-58037.html

Fiat opreşte temporar producţia lui Panda

După ce a anunţat oprirea temporară a producţiei lui 500L, Fiat anunţă că va opera o măsură similară şi pentru Panda, din acelaşi motiv: vânzările slabe.



Fiat Panda, hatchback-ul de segment A al mărcii italiene, va avea producţia oprită temporar vreme de 11 zile în decursul lunii octombrie. Decizia de a introduce o pauză în producţie la fabrica din Pomigliano (sudul Italiei) are rolul de a regla diferenţa dintre stocurile dealerilor Fiat şi cererea înregistrată pentru modelul Panda. Într-o perioadă de o săptămână, cei de la Fiat au anunţat oprirea producţiei pentru două modele din gamă, 500L şi Panda. Ambele modele vor avea producţia oprită temporar pentru că vânzările înregistrate sunt sub aşteptări şi dealerii vor să evite formarea stocurilor mari.



Fiat a demarat încă din luna martie a anului curent o procedură de reducere a producţiei prin înţelegeri de şomaj tehnic cu angajaţii săi, propuse şi susţinute de statul italian. Din cei 4.500 de salariaţi ai uzinei Pomigliano, 1.950 au deja contracte de solidaritate semnate, care implică reducerea numărului de ore muncite la fabrica respectivă în schimbul unui salariu redus proporţional. Măsura respectivă are rolul de a evita concedierea angajaţilor şi de a reduce cheltuielile companiei. Italienii de la Fiat promit să readucă toate uzinele lor la capacitate maximă odată ce vor înregistra o cerere pe măsură pentru modelele din gamă.

Fiat oferă inclusiv o versiune ”Cross” a lui Panda, echipată cu ornamente inspirate din cele ale modelelor off-road şi tracţiune integrală.



Gama Panda de la Fiat are un rol important în rândul mărcii, fiind una dintre cele două direcţii abordate în paralel de marca italiană, alături de modelul 500. În timp ce Fiat 500 apelează la clienţii care pun stilul pe primul loc, gama Panda, căreia îi este pregătită o extindere, a fost gândită de la început pentru clienţii mai pragmatici.



Via Automotive News (înreg.) | Fiat
 



#14 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 26 September 2014 - 08:09 PM

POVEŞTI AUTO: Luca Cordero di Montezemolo, regele neîncoronat al maşinilor italiene

 

http://www.automarke...ilor-57979.html

 

925355l-610x390-b-d12dd583.jpg

 

 

Montezemolo este un nume cunoscut de orice pasionat de automobile. Este omul al cărui destin a fost legat de Ferrari încă de pe vremea lui Il Commendatore Enzo. Încercăm astăzi să creionăm un portret al omului care a părăsit Ferrari după 23 de ani de şefie.
 
 

Acum câţiva ani de zile mă aflam pe aeroportul Roma Fiumicino, între două avioane. Ca oricare alt pasager aflat în tranzit, îmi omoram timpul privind vitrinele magazinelor şi învârtindu-mă printre produsele expuse la vânzare. În apropierea unui magazin Dixons de electronice, un coleg din presă mă trage de mână: "Uite-l pe Montezemolo!". Ridic privirea şi îl observ pe Luca di Montezemolo, o figură celebră pe care o văzusem doar la televizor în boxa echipei de Formula 1 Ferrari. Nu foarte înalt, elegant ca orice italian, Montezemolo studia un iPod. A chemat apoi cu o voce calmă un vânzător din magazin şi a cumpărat gadgetul. M-am uitat în jur după bodiguarzi sau însoţitori, dar nu era nimeni. Montezemolo călătorea singur şi apoi ne-am dat seama că era în drum către următoarea cursă de Formula 1, undeva în Asia.

 

 

 

În ciuda staturii sale în mediul de afaceri din Italia şi a faptul că este extrem de cunoscut în Europa, Montezemolo nu călătoreşte niciodată însoţit de pază. Indiferent că se află în Bologna natală sau în alt oraş, de cele mai multe ori la volanul maşinii sale Ferrari, se opreşte atunci când lumea îl recunoaşte şi chiar îşi face fotografii cu trecătorii care îi cer acest lucru. 

 

127543l.jpg?ts=1411042910
Luca Cordero di Montezemolo

 

Nu investim în publicitate. Cursele sunt cel mai bun mod de a ne face reclamă.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Fiat
 
 

Montezemolo face parte din elita Italiei. Numele său este legat de industria auto prin Ferrari, Maserati şi Grupul Fiat, dar este sau a fost implicat şi în numeroase alte afaceri. A cochetat cu politica, dar nu a dus la capăt implicarea sa, deşi la un moment dat numele său a fost vehiculat pentru importantul post de prim-ministru. A fost pilot şi şef de echipă în lumea sportului cu motor. Pentru cei mai mulţi, însă, Montezemolo rămâne omul care a redat mărcii Ferrari strălucirea de altădată. A reuşit să facă din produsele celei mai cunoscute mărci de automobile sport din lume obiecte extrem de dezirabile, dar şi foarte selecte.

 

Montezemolo a păstrat numărul de exemplare Ferrari construite anual undeva în jurul cifrei de 7.000 unităţi, deşi cererea era cel puţin de două ori mai mare. Acesta este şi motivul pentru care Montzemolo a intrat în conflict cu Sergio Marchionne, actualul preşedinte al Grupului Fiat Chrysler. Marchionne vrea ca Ferrari să vândă mai mult pentru a face un profit mai mare, iar Montezemolo s-a opus de câte ori a avut ocazia acestui plan. Într-un final, la începutul lunii septembrie a anului 2014, Montezemolo a decis să plece de la conducerea Ferrari, după 23 de ani în care a condus destinele acestei mărci de lux. 

Cine este Luca Cordero di Montezemolo?

Ferrari se obişnuise să fie o maşină pe care cumpărătorii o ţineau în garaj, o scoteau să o lustruiască şi o băgau înapoi în garaj.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Ferrari
 

Născut acum 67 de ani într-o familie aristocrată din Piemont, regiunea de nord a Italiei, Luca este fiul lui Massimo Cordero dei Marchesi di Montezemolo, un aristocrat piemontez a cărui familie a servit Casa Regală de Savoia timp de generaţii. Mama sa este Clotilde Neri, nepoata celebrului chirurg italian Vicenzo Neri. Unchiul său, Giorgio Cordero dei Marchesi di Motezemolo, a fost amiral în Marina Regală Italiană în al doilea Război Mondial, iar bunicul şi străbunicul său au fost ambii generali în Armata Italiană. Luca este văr şi cu Andrea Cordero Lanza di Montezemolo, Cardinal al Bisericii Catolice. Luca di Montezemolo a fost căsătorit de două ori şi are un fiu din prima căsătorie, Matteo, care a îmbrăţişat o carieră în afaceri. Cu a doua soţie, Ludovica Andreoni are două fiice, Guia şi Maria, precum şi un fiu, Lupo. Deşi are titlul de Marchiz de Montezemolo, preferă să nu îl folosească în titulatura oficială. 

 

Luca Cordero di Montezemolo şi-a început cariera în lumea auto la volan. A vrut să devină pilot de raliuri şi una din primele încercări a fost la volanul unui Fiat 500 pregătit de echipa Giannini. Ulterior avea să piloteze pentru echipa de raliuri Lancia HF Squadra Corse, dar curând avea să-şi dea seama că era croit pentru altceva.

 

235157l.jpg?ts=1411042599
Alături de Enzo Ferrari (stânga) şi Niki Lauda (centru).
 

La Ferrari nu vindem maşini, ci vise. Suntem echipa naţională a Italiei. Există multe echipe de fotbal în Italia, dar Ferrari e numai una.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Ferrari
 
 

Invitat la un show radio, Montezemolo este interpelat de un ascultător care îi spune că pentru el e uşor să intre în lumea curselor auto pentru că provine dintr-o familie bogată. "M-am enervat şi i-am spus că vorbeşte prostii," îşi aduce amite Montezemolo. În seara aceea, emisiunea radio era ascultată şi de către Enzo Ferrari. Il Commendatore a pus mâna pe telefon şi a sunat la radio să întrebe: "Cine este tânărul care a avut curaj să îi răspundă idiotului?". Ferrari avea să îl caute pe Montezemolo şi avea să îi propună jobul de a reorganiza departamentul de curse Ferrari. Era luna decembrie a anului 1972 şi Montezemolo avea 26 de ani. Familia sa nu a fost foarte fericită când a aflat decizia lui Luca. "Te-am trimis în America ca să devii un avocat internaţional şi acum te joci iar cu maşinile, mi-au spus", completează Montezemolo într-un interviu acordat publicaţiei Wall Street Journal în 2011.

 

A dat la o parte combinezonul de pilot şi a îmbrăcat costumul de manager.  În 1973 se muta la Ferrari, unde devenea asistentul personal al lui Enzo Ferrari. În 1974, Montezemolo este însărcinat să conducă Scuderia şi primea misiunea să facă din Ferrari o echipă câştigătoare în Formula 1. Montezemolo avea să îl aducă la Ferrari pe un tânăr pilot austriac talentat şi înfometat de glorie. Numele său era Niki Lauda şi, cu ajutorul lui, Ferrari obţinea titlul mondial în sezoanele 1975 şi 1977. Datorită succeselor obţinute, Montezemolo avea să fie avansat şef pentru toate activităţile motorsport ale grupului Fiat.

 

 

551070l.jpg?ts=1411035520
Alături de Niki Lauda în calitate de director al echipei Ferrari din Formula 1.
 
 

Îmi place lumea, dar mă simt foarte italian. Îmi plac părţile mici ale ţării: Toscana, sau Capri pe timp de iarnă. Nu-mi plac oraşele mari.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Ferrari
 
 

De-a lungul anilor '80, Montezemolo avea să o ocupe diverse poziţii de conducere în cadrul imperiului Fiat, printre care cea de director al companiei Cinzano sau director al casei de editură Itedi. S-a mai ocupat de echipa Azzura, prima echipă italiană care a intrat în celebra cursă de iahturi America's Cup, şi a făcut parte din comitetul de organizare al Campionatului Mondial de Fotbal Italia 1990. În aceeaşi perioadă a fost şi preşedintele clubului de fotbal Juventus Torino, un club controlat de Agnelli. Aceştia au fost primii paşi prin care Montezemolo a ieşit în zona publică şi a început să devină un nume cunoscut în Italia. 

Avocat transformat în manager auto

În ciuda aparenţei sale de Don Juan, Montezemolo nu este bărbatul italian tipic. A preferat studiul în locul distracţiei şi a obţinut un Master în Drept Comercial Internaţional la Universitatea Sapienza din Roma, pentru ca apoi să-şi completeze studiile la Universitatea Columbia din New York. Natural, cu mult aplomb şi cu o calitate naturală de a reţine fizionomia feţei şi numele celor pe care îi cunoaşte, Montezemolo îi impresionează în acest fel pe cei care l-au cunoscut conjunctural. 

 

Nimeni nu a obţinut la fel de multe titluri ca mine în Formula 1. Deci Ferrari e crucial penru mine. E mai mult decât important.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Ferrari
 
 

În 1991, preşedintele grupului Fiat, Gianni Agnelli l-a numit pe Luca Cordero di Montezemolo preşedinte la Ferrari. Maşinile pe care Ferrari le producea în acel moment nu erau cele mai bune, iar echipa de Formula 1 avea probleme mari. Montezemolo era decis să schimbe aceste lucruri şi a început cu echipa de Formula 1. Îl aducea din nou pe Niki Lauda la echipă, dar de data aceasta în postura de consultant. Claudio Lombardi era numit team manager, iar Jean Todt devenea director executiv. Ferrari avea să câştige titlul la constructori în 1999 pentru prima dată după 1983 şi titlul la piloţi prin Michael Schumacher în 2000, după o pauză de 21 de ani. Din 1999 şi până astăzi, Scuderia Ferrari a obţinut 14 titluri în Formula 1: opt la Constructori şi şase la Piloţi.

 

687062l.jpg?ts=1411042600
Alături de Michael Schumacher.
 
 

În acelaşi timp, decada anilor '90 a fost perioada în care Montezemolo a întors soarta mărcii Ferrari la capitolul vânzări şi automobile de stradă. De la maşini sport nu foarte uşor de condus şi nici foarte fiabile, Ferrari a început să producă supercaruri dezirabile. Înainte de domnia lui Montezemolo, Ferrari avea datorii uriaşe pe care aceasta a reuşit să le anuleze şi să ducă Ferrari în zona de profit. 

 

 

917259l.jpg?ts=1411035520
Împreună cu Sergio Marchionne (stânga) la conferinţa de presă în care şi-a anunţat demisia.
 
 

În anii în care Ferrari a devenit producătorul unora dintre cele mai dorite modele sport din lume, Montezemolo a ales calea exclusivismului. Nu a vrut să crească producţia, iar listele de aşteptare pentru un model Ferrari au devenit extrem de lungi. Ferrari este o marcă "arogantă", pentru că nu oricine poate achiziţiona un model cu căluţul cabrat pe capotă chiar dacă îşi permite acest lucru. De exemplu, pentru a putea intra în posesia unui LaFerrari, cel mai nou supercar al mărcii, clienţii trebuie să facă probitatea financiară şi să dovedească faptul că au deţinut anterior cel puţin trei maşini ale mărcii italiene.

 

 

Vreau să producem Ferrari-uri diferite pentru diferite tipuri de iubitori ai mărcii Ferrari. Avem o mulţime de activităţi paralele care pot creşte veniturile fără să fim obligaţi să producem mai multe maşini.

Luca di Montezemolo
Ex-Preşedinte Ferrari
 
 

Montezemolo a văzut în acest sistem modalitatea de a păstra exclusivismul Ferrari. Dar cei de mai sus, precum omul de afaceri Sergio Marchionne, noul preşedinte al grupului Fiat-Chrysler, de care aparţine şi marca Ferrari, a dorit mereu un profit mai mare. Astfel, după ani de tensiuni, Montezemolo a decis să se dea la o parte din calea lui Marchionne, demisionând din funcţia de preşedinte al mărcii Ferrari. Nu pleacă cu mâna goală, contractul său stipulând compensaţii de cinci salarii anuale plus o clauză de exclusivitate care îl împidică pe Montezemolo să plece la concurenţă. În total, Montezemolo pleacă de la Ferrari cu aproape 27 milioane de euro, o binevenită compensaţie după anii dedicaţi mărcii din Maranello.



#15 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 28 September 2014 - 03:47 PM

Fiat Doblo facelift vine cu un design nou şi motoare mai economice

 

http://www.automarke...mice-58120.html

 

159206l-610x390-b-22145b02.jpg

 

806329l.jpg?ts=1411722654

 

 

 

Fiat a îmbunătăţit aspectul şi gama de motorizări a actualului Doblo. Faceliftul a fost prezentat cu ocazia Salonului Auto de la Hanovra, dedicat vehiculelor comerciale.

Italienii au revizuit aspectul frontal cu un nou set de faruri, cu o grilă a radiatorului mai mare, cu un spoiler redesenat, cu faruri de ceaţă şi câteva detalii cromate.

 

Interiorul se aliniază şi el dorinţei de schimbare şi vine cu o planşă de bord nouă şi trei locuri. Poate părea ciudat, dar Doblo schimbă configuraţia cu două locuri pe una cu trei, omologată şi probabil ceva mai înghesuită.

 

Gama de motorizări va include două motoare diesel, un Multijet de 1.3 litir şi unul de 1.6 litri. Dacă primul va oferi 90 de cai, al doilea va garanta 105 cai putere. Potrivit italienilor, ambele motoare şi-au îmbunătăţit rata de răspuns cu 40 de procente.

 

Pentru a îmbunătăţi şi consumul de carburant, Fiat a pregătit şi o serie de modificări, botezate Ecojet. Ele includ un sistem start-stop, anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, ulei cu vâscozitate redusă, un alternator inteligent şi un pachet aerodinamic discret. Mulţumită acestora, cel mai economic doblo poate oferi un consum meidu de numai 4.4 litri şi o rată a emisiilor de 115 g/km.

 

===============

 

 



#16 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 07 October 2014 - 07:55 AM

Paris LIVE: 2015 Fiat 500X

 

http://www.leftlanen.../fiat-500x.html

 

 

Fiat has finally lifted the veil on its 500X compact crossover at the 2014 Paris Motor Show.

As expected, 500X's front end is heavily inspired by the aging 500 city car. The crossover looks considerably more rugged than the 500 thanks in part to black plastic trim around the wheel arches and on the rocker panels as well as faux brushed aluminum trim on the lower bumper.

Despite its small footprint, the 500X will offer room for up to five passengers and their gear. Most models will come equipped with a configurable thin-film transistor (TFT) screen mounted in the instrument cluster, and more expensive trim levels will come equipped with a color touch screen that will run Fiat-Chrysler's latest Uconnect infotainment system.

The Fiat 500X will share its basic architecture with the Jeep Renegade that debuted in Geneva last March. In Europe, the X will be offered with a 0.9-liter two-cylinder TwinAir engine, a 1.4-liter MultiAir four-banger and a 1.3-liter MultiJet turbodiesel four. It remains to be seen which mills will be offered in the U.S., but the Renegade's 1.4-liter and 2.4-liter seem likely. Chrysler's new nine-speed automatic will be offered on at least one of the engine choices.

The Fiat 500X will go on sale across the United States early next year. Pricing remains a mystery at this point, but the Fiat 500X should come in just below the $20,000 mark.



#17 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 08 October 2014 - 02:20 PM

     Sergio Marchionne  - Addio alla Fiat nel 2018    

 

 

   http://www.quattroru...t_nel_2018.html



#18 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 12 October 2014 - 04:12 PM

Sergio Marchionne, şeful concernului FCA, consideră că unii producători ar putea fuziona pentru a detrona Toyota în clasamentul mondial al producătorilor de automobile.

 

http://www.automarke...auto-58329.html



#19 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 13 October 2014 - 02:22 PM

Şeful departamentului european de design al concernului Fiat Chrysler Automobiles a sugerat posibilitatea dezvoltării unei versiuni Abarth a lui 500X.

 

http://www.automarke...arth-58347.html



#20 OFFLINE   Vasea

Vasea

    Veteran

  • Moderators
  • 380 posturi
  • Marca: DACIA
  • Model: SuperNova
  • Motorizare: 1.4 i
  • An: 2001
  • LocationIASI

Postat 31 October 2014 - 02:23 PM

Decizie istorica pe piata auto. Ferrari se desparte de compania-mama Fiat Chrysler

http://www.incont.ro...t-chrysler.html

 

decizie-istorica-pe-piata-auto-ferrari-s

 

Ferrari se desprinde de compania-mama Fiat Chrysler, in incercarea producatorului auto italian de a reduce din datoria istotica pe care o are. Astfel, investitorii vor putea, curand, sa cumpere actiuni ale marcii simbol de automobile sport, scrie CNN Money.

 

 

Fiat Chrysler a anuntat ca Ferrari va fi listata mai intai pe bursa de la New York, in jur de 10% din actiuni urmand sa fie scoase la vanzare. Gigantul auto a mai precizat ca este foarte posibil ca actiunile producatorului auto de lux sa se tranzactioneze si in Europa.

 

Compania nu a dat un termen exact in care va fi efectuata separarea, aceasta urmand sa se incheie la sfarsitul anului viitor.

 

Actiunile Fiat Chrysler Automobiles au avansat cu 12%, in urma anuntului ca va separa de grup divizia Ferrari, prin vanzarea a 10% din titlurile diviziei la bursa din SUA si posibil in Europa, si distribuirea restului de 90% actionarilor grupului.

 

Grupul are nevoie de fonduri pentru reducerea datoriilor, iar prin vanzarea de actiuni la Ferrari ar putea obtine 1,15 miliarde de euro, conform estimarilor Mediobanca.

 

Grupul italian Fiat are mari probleme de finantare de cativa ani, acestea accentuandu-se pe fondul crizei economice. In septembrie, grupul l-a inlaturat de la sefia Ferrari pe Luca di Montezemolo, dupa 23 de ani in aceasta functie.

 

 

CEO-ul Fiat Chrysler Sergio Marchionne isi va pastra functgia si dupa separare. Acesta anunta recent ca Ferrari va mari productia pentru a tine pasul cu cresterea numarului de cumparatori ultra-bogati.

 

Marchionne, care a preluat, in octombrie, si sefia Ferrari, dupa plecarea lui di Montezemolo, declara in septembrie ca intentioneaza sa majoreze treptat productia unor automobile precum modelul LaFerrari, de 1,3 milioane de dolari, in concordanta cu numarul mai mare al clientilor bogati.

 

"Daca aceasta categorie de clienti este in crestere, trebuie sa fim capabili sa ii urmam. In caz contrar, lista de asteptare devine prea lunga, iar oamenii de plictisesc", a explicat directorul general al Fiat.

 

Planul contrasteaza cu strategia lui Montezemolo, care ar fi dorit ca Ferrari sa produca doar 7.000 de automobile pe an, pentru a proteja exclusivitatea brandului. Marchionne a indicat in luna mai ca brandul are potentialul de a fabrica anual circa 10.000 de vehicule.

 

Ferrari, cu sediul in Maranello, Italia, este detinuta de Fiat in proportie de 90% si este o componenta majora a planului lui Marchione de dezvoltare a grupului pe segmentul automobilelor de lux, in urma fuziunii care a dus la crearea Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

 

Montezemolo, care a preluat conducerea Ferrari in 1991, ar fi vrut mentinerea statutului autonom al companiei, care sa nu devina o divizie, precum Lamborghini, detinuta de Volkswagen.

 

"Oamenii nu ar trebui sa subestimeze importanta Ferrari pentru grup. Din punct de vedere structural, Ferrari ne-a definit si va continua sa o faca", a aratat Marchionne, care a preluat conducerea Ferrari in aceeasi zi in care actiunile Fiat Chrysler Automobiles au intrat la tranzactionare la bursa din New York.

 

El a spus ca grupul nu are nevoie, din punct de vedere tehnic, sa atraga finantare pentru planul de dezvoltare in valoare de 55 de miliarde de euro, dar board-ul FCA va analiza optiunile existente la sfarsitul lunii octombrie.

 

Pentru imbunatatirea profitabilitatii in anii urmatori, Fiat Chrysler vrea sa lanseze mai multe modele de lux, precum sedanul Maserati Ghibli, care este dotat cu motoare dezvoltate si construite de Ferrari.






Etichetat și cu stiri, auto, news, fiat, chrysler, maserati, alfa romeo, lancia, internet, jeep

0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.