Sari la conținut


BannerFans.com
Bun venit pe ClubLancia! www.problemefiat.ro * Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623

Poză

Probleme temperatura motor


  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
12 răspunsuri la acest topic

#1 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 22 April 2014 - 01:25 PM

Salut,

 

Problema se manifesta in felul urmator: in conditii de mers la drum intins 90-100 km/h temperatura apei sta undeva la 75-80 grade (banuiesc ca astea sunt valorile, revin cu o poza mai tarziu). in conditiile de trafic din bucuresti daca stau la semafor temperatura creste pana la 90+ unde intra in functiune si ventilatorul, dar scade pana la 80.

 

Mentionez ca au fost schimate urmatoarele pana acum: distributie, pompa apa, termocuplu, termostat si sonda de temperatura (ce se gaseste pe termostat) si antigelul.

 

Aveti idee de unde ar fi problema? Sa se fi decalibrat martorul din bord? Sau mai este vreun alt senzor ce trebuie schimbat?

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

Cu respect,

Mihai


Ride or Die


#2 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 22 April 2014 - 08:40 PM

j1y6.jpg

Ride or Die


#3 OFFLINE   ciprianbatrin

ciprianbatrin

    Veteran

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 207 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,9 Jtd
  • An: 2001
  • LocationArad

Postat 23 April 2014 - 08:26 PM

salut eu am avut o problema cu indicatorul din bord cand apasam pedala de frana crestea acul la 100 grade a fost o lipsa de contact sau cand pornea ventilatorul crestea acul la 130 grade se aprindea si becul de supraincalzire dar am curat mufele si am rezolvat problema



#4 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 25 April 2014 - 05:36 PM

o sa incerc si eu sa curet mufele, dar ma indoiesc ca este un contact imperfect. Vorba aia, incercarea moarte n-are. Am descoperit de curand ca am si caloriferul de habitaclu fisurat, curge antigel pe sub el. Nu stiu acum daca o fi vreo legatura intre cele 2, dar intentionez cat de curand sa-l schimb sa scap de o grija.

Multumesc,
Mihai
  • danielomihai le place asta

Ride or Die


#5 OFFLINE   adrian3x

adrian3x

    Bun Venit

  • Membri
  • Punct
  • 1 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.2 8v
  • An: 2000
  • LocationBucuresti

Postat 07 May 2014 - 07:28 PM

Salut, sper ca intre timp ai rezolvat problema... daca ai pierderi de antigel in instalatia de racire atunci lichidul este depresurizat cea ce inseamna ca la fiecare oprire [ si racire ] a motorului instalatia va trage aer in instalatie . Astfel sunt sanse ca senzorul ce comanda ventilatorul sa se afle oarecum intr-o punga de aer - de unde citeste fals temperatura - si porneste ventilatorul cu intarziere. Pana reusesti sa schimbi caloriferul este recomandat sa purjezi aerisitoarele de pe furtunele caloriferului cu motorul incalzit pana se elimina aerul si curge doar lichid. Ai grija sa fie lichid in vasul de expansiune la nivel maxim inainte de purjare. NU DESFACI CAPACUL VASULUI DE EXPANSIUNE CU MOTORUL CALD.  

De verificat daca la oprirea motorului gasesti:

 - spuma deshisa la culoare pe joja de ulei [ se verifica dupa oprirea motorului]

 - urme de ulei in vasul de expansiune [ se verifica cu motorul rece]

 - scaderea nivelului de antigel. [ se verifica doar cu motorul rece, se completeaza, se verifica din nou a doua zi cu motorul rece]

Daca nu apar nereguli la aceste verificari  este ok.

In general senzorii de temperatura [ termocupla] lucreaza in plaja 89°C - 97°C . Dupa cum spui ca la drum intins temperatura este stabila la 75-80 °C , inteleg ca radiatorul este curat [nu este infundat] si face fata la racirea motorului. Parerea mea este ca dupa ce vei schimba caloriferul [ vei avea instalatia presurizata] si se va face purjarea corespunzatoare problema ta va dispare.

  Toate cele bune!


  • danielomihai le place asta

#6 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 16 June 2014 - 10:35 AM

Salut,

 

Timpul a trecut cu multe batai de cap...am schimbat suficiente la masinuta asta si problema este inca prezenta. Schimbat calorifer de interior, aerisit tot, antigel, senzor nou de temperatura (ambii senzori), termostat, termocupla, pompa de apa si cam atat (schimbate cu timpul bineinteles). Singura chestie care ar mai putea fi, ma gandesc eu, este acea rezistenta a electroventilatorului. Nu stiu exact cum functioneaza si poate ma lamureste cineva (se afla in corpul de plastic al electroventilatorului).

 

Problema e, ca nu prea se gaseste de noua, o sa incep sa o caut la SH dar vedem.

 

Va multumesc pentru timpul acordat si sfaturi,

 

Numai bine,

Mihai


Ride or Die


#7 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 10 July 2014 - 03:16 PM

Va salut,

 

Dupa multe, multe batai de cap....problema persista. Deci am schimbat cred ca tot ce se putea schimba, si inca multe pe langa acestea.

 

Singura care ar mai fi ramas ar fi rezistenta electroventilatorului, de care stiu ca am avut probleme si inainte cu ea. Vreau sa o inlocuiesc, de preferabil cu una noua, dar asa cum se stie greu se mai gasesc unele piese.

 

Asa ca va rog sa-mi spuneti, poate unii dintre voi stiti, de pe la ce alta masina s-ar mai potrivi. Sper sa am timp sa pun si o poza sau un cod pentru piesa aici.

 

Vreau sa va multumesc pentru sprijinul oferit.

 

Cu respect,

Mihai


Ride or Die


#8 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1928 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 10 July 2014 - 04:29 PM

Salut, la Y 1,4 12V, cred ca se mai potriveste de pe Brava/Bravo 1,4 12V sau chiar Opel Corsa '90! Incearca sa iei legatura cu Bogdan Sava, piese auto (banda rosie)- se pricepe la masini italiene foarte bine! 


 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#9 OFFLINE   mihaiu1189

mihaiu1189

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 12 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1.4 12v
  • An: 1996
  • LocationBucuresti

Postat 05 August 2014 - 11:02 PM

Salut,

 

Am vorbit cu Bogdan, din pacate nu are pentru modelul meu, dar in schimb am gasit piesa noua la 60 Lei pe autoeco.ro. Din pacate problema s-a rezolvat partial. Astazi am montat piesa respectiva si intr-adevar ventilatorul porneste un pic mai devreme ca inainte pe treapta 1, dar totusi tot peste 90 de grade (cu ceva grade bune). Nu stiu ce as mai putea sa mai verific.

 

Ma gandesc daca ar avea vreo legatura sa zic "oboseala" electroventilatorului, in sensul ca o porni el mai greu, desi i s-a dat "semnal" sa porneasca (nu stiu cat de corect m-am exprimat).

 

Daca mai are cineva vreo idee il rog sa o impartaseasca.

 

Va multumesc,

Mihai


Ride or Die


#10 OFFLINE   Sandel

Sandel

    Bun Venit

  • Membri
  • Punct
  • 2 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1200
  • An: 2000
  • LocationGalati

Postat 16 October 2018 - 11:48 AM

Salut Mihai,
Ce s-a mai rezolvat cu problema respectiva?
Detin de mai putin de 2 luni o Lancia y cu motor de 1.2 60cp si are aproximativ aceleasi simtome. In oras porneste ventilatorul la turatie mare foarte des. Are doua turatii ventilatorul? Temperatura cea mai ridicata este aproximativ 80 -90 grade. Acul la temperatura nu s-a ridicat mai sus de mijlocul gradatiei niciodata. Este nomal ca ventilatorul sa porneasca asa des si la turatia mare?

#11 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1928 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 16 October 2018 - 12:55 PM

Salut, este prevazuta cu doua trepte si daca iti porneste "mai zgomotos" de fiecare data, inseamna ca nu functioneaza treapta intai! Cel mai ok ar fi sa ii faci o verificare intr-un service specializat!

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#12 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1928 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 16 October 2018 - 12:56 PM

80-90 este temperatura normala de functionare a motorului.

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#13 OFFLINE   Sandel

Sandel

    Bun Venit

  • Membri
  • Punct
  • 2 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Y
  • Motorizare: 1200
  • An: 2000
  • LocationGalati

Postat 16 October 2018 - 08:50 PM

Ok. Multumesc de raspuns. O sa verific.




0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.