Sari la conținut


BannerFans.com
Bun venit pe ClubLancia! www.problemefiat.ro * Service Lancia/Fiat/Alfa Romeo Bucuresti- Florin 0765 085 933; 0723 889 623

Poză

Lancia Lybra 1.6 Benzina - cateva probleme


  • Te rog autentifică-te pentru a răspunde
14 răspunsuri la acest topic

#1 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 11 October 2017 - 07:34 AM

Salutare tuturor, 

 

Tocmai ce m-am inregistrat pe acest forum si in contextul in care am mostenit(la propriu) o Lybra, as avea mare nevoie de cateva sfaturi din partea voastra in ceea ce priveste:

 

- nu merge clima pe direct, doar la parbriz si picioare, pe orizontala se aude ca merge ventilatorul dar ca si cum clapetele sunt inchise, se aude aerul blocat si nu vine mai deloc pe la grila de aerisire

 

- nu merge dezaburirea luneta, butonul din consola se apasa si se aprinde ledul, dar nu se intampla nimic in spate. Am verificat si pare ca una dintre linii este intrerupta, dar asta ar insemna sa mearga celalalte nu? Se poate masura undeva, la papuci de ex, daca vine curent? Daca da cum, si unde sunt pozitionati acestia, sau aveti alte sugestii?

 

- am o eroare de airbag in bord, apare becul mereu aprins, la service mi-au spus ca ar fi unul din airbag-urile de la cortina si daca ai eroare pe unul, toate sunt dezafectate. Asa este? Cum recomandati sa procedez mai departe?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri si ajutor. O zi excelenta tuturor!


  • danielomihai le place asta

#2 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 21 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2001
  • LocationBucuresti

Postat 11 October 2017 - 09:15 AM

Salut, bine ai venit si sa o stapanesti sanatos. :)

Parerea mea (hic) e ca Lybrele au nevoie de "dragoste si atentie" fiind niste masini vechiute, dar care la randul lor iti ofera satisfactie. Asta inseamna multa bibileala, reparatii minore in marea parte a timpului, ceea ce inseamna ca e nevoie si de bani.

Legat de aerul obturat pe mijloc, pesemne clapeta/sistemul de actionare e blocat/a sau a iesit burduful din consola. Incearca sa demontezi partea cu clima si vezi daca e vreo problema.

 

Cu dezaburirea poti sa testezi foarte simplu cu un tester/creion de tensiune de 12/24V daca ajunge acolo curent. Papucii cred ca sint in stalpul lateral, dar nu-ti pot spune cu certitudine ca nu am umblat inca pe acolo.

 

Cu airbag-urile mi se pare un pic ilogic ca daca unul singur are o problema sa se dezactiveze automat toate. Eroarea din bord poate fi de la o mufa iesita, contact imperfect pina la lipsa airbag-ului sau o problema pe circuitul electronic.

 

Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu chestii tehnice si exacte, dar si eu sint la inceput de drum cu Lybra si nu sint nici mecanic. Insa daca pot sa ajut, fara sa incurc mai rau, o fac.

Din pacate cred ca am ramas foarte putini si forumul e cam pustiu din pacate. Poate totusi ai noroc de un coleg priceput sa te indrume.

 

Bafta cu masinuta.



#3 OFFLINE   crash01gl

crash01gl

    Fan Club Lancia România

  • Moderators
  • 119 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.9 JTD
  • An: 1999
  • LocationGalati

Postat 11 October 2017 - 01:52 PM

Cum a spus si colegul la dezaburire se masoara foarte usor

Este berlina sau break?

Airbagurile NU functioneaza daca ai un de fect in sistem.Ce cod de eroare avea sau ce au spus despre el la sevice?



#4 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 11 October 2017 - 07:39 PM

Salutare si multumesc pentru raspunsuri. Masina este berlina si inca nu a fost pusa pe tester, cel putin nu pe unul competent. Am fost la un "electrician" care a pus tester-ul si mi-a zis ca nu vede nici un cod de eroare, deh, era un electrician de weekend. Miercurea viitoare am programare la alt electrician sa vedem ce spune si acesta. In Sibiu mai greu cu electricieni priceputi si cel putin, din cate am vazut eu (a trebuit sa schimb si toba medie), masina e destul de speciala si piesele se gasesc mai greu, nu prea are compatibilitate cu alte modele.

 

Astept miercuri sa vad ce-mi zice electricianul NR.2.

 

Legat de demontarea climei, e vorba de modulul de pe consola centrala de bord? Daca da, ma puteti ajuta cu un tutorial de demontare sau ceva similar?

 

Multumesc anticipat.



#5 OFFLINE   crash01gl

crash01gl

    Fan Club Lancia România

  • Moderators
  • 119 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.9 JTD
  • An: 1999
  • LocationGalati

Postat 11 October 2017 - 07:57 PM

http://www.clublanci...s-lancia-lybra/



#6 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 17 October 2017 - 04:48 PM

Salutare, s-a aprins check-warning-ul cu  "check coolant level" (nu am gasit butonul de atasare sa va arat), arata ca un bidon cu un ventilator in mijoc lar la baza un nivel de lichid.

 

Ce atigel trebuie pus? Mersi,



#7 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 21 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2001
  • LocationBucuresti

Postat 18 October 2017 - 07:37 AM

Antigel de culoare roz/rosu G12 sau G12+.

P.S: de preferat Hepu.



#8 OFFLINE   danielomihai

danielomihai

    Fondator Club Lancia Romania

  • Administrators
  • 1810 posturi
  • Marca: Lancia / Fiat
  • Model: Lybra / Grande Punto
  • Motorizare: 1,8 16V GPL/1,4 8V 77
  • An: 2000 / 2009
  • LocationBucurești- Brâncoveanu

Postat 18 October 2017 - 09:14 AM

Subscriu

Tot Hepu am pus si eu, G12

Sent from the mobile client - Forum Talker

 Service Lancia/Alfa Romeo Bucuresti - Florin - 0765085933 / 0723889623


#9 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 19 October 2017 - 11:56 AM

Mulțumesc de info, am pus G12 Hepu, G12+ se pare că este pentru modelele după 2015, cel puțin așa au zis la magazin.

#10 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 19 October 2017 - 11:56 AM

Mulțumesc de info, am pus G12 Hepu, G12+ se pare că este pentru modelele după 2015, cel puțin așa au zis la magazin.

#11 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 20 October 2017 - 10:11 AM

Am fost la electrician, de data asta unul competent. Așadar rezultatele au fost după cum urmează:
1. Clima - mi-a zis că e posibil de la clapete și o pot face și eu.
2. Airbag - testerul arata eroare pe ambele airbag-uri de la cortina. In incercarea de a găsi mufele, s-a plecat de la stâlpul de la parbriz și s-a ajuns in portbagaj. Vina = capsele pirotehnice. S-au pus rezistente și anulat ambele airbag-uri de cortina = 200 lei manopera.
3. Încălzire luneta - verificat daca vine curent la papucii de la geam, totul ok, se pare că sunt întrerupte traseele. Rezolvare = alta luneta.

De altfel a mai găsit 2 avertizări pe tester:
P1325 Knosk sensor
P0500 Vehicule Speed sensor

Aveți idee ce presupun? Multumesc

#12 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 21 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2001
  • LocationBucuresti

Postat 20 October 2017 - 04:29 PM

Pai si a meritat sa renunti la airbag-uri? Ma gandesc ca poate, candva ar fi fost utile. Sau nu se puteau inlocui acele capse?

Cred ca am vazut undeva o chestie pentru refacerea acelor trasee de pe luneta, dar nu mai stiu exact...

Ar trebui sa te interesezi si poate o rezolvi asa.

 

P1325 Knosk sensor  < asta este senzorul de detonatii care in Romania (ca sintem mai de la tara) e denumit "senzor de bataie"  :))

Tocmai l-am cumparat si eu. Al meu e  ERA 550847A si a costat vreo 80 de lei. Am vazut ca e produs de mai multe firme, dar habar n-am care e mai bun. Asta care l-am luat e undeva mediu ca pret.

 

La a doua eroare nu sint sigur si decat sa bat campii, mai bine tac.



#13 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 21 October 2017 - 08:40 AM

Daca nu dezactivam cele 2 airbag-uri, nu functionau restul. Procesul este reversibil odata ce inlocuiesc capsele, relipesc mufele, scot rezistentele si gata, dar intre timp mai bine merg cu 80% dintre airbag-uri decat cu 0%. Nu stiu daca se pot inlocui doar capsele, cei de la service mi-au zis ca trebuie inlocuite airbag-urile care costa destul de mult, nu au zis nimic de posibilitatea inlocuirii capselor individual, probabil sunt conglomerate in ansamblul de perna.

 

P1325 Knock sensor - m-am interesat si eu si se pare ca are legatura cu mersul "rotund" al motorului, verifica procesul de injectie si functionarea corespunzatoare a aprinderii. Ai simtit vreo schimbare in momentul in care l-ai inlocuit pe al tau sau doar eliminarea notificarii din tester? Are sens sa-l inlocuiesc?

 

Knock sensor is a simple little device attached to the cylinder block but modern engines are lost without it. Engines run best if the ignition for each cylinder is just retarded a fraction from the engine knocking. So the ECU advances the ignition up to this limit intil the knock sensor says "Whoa! That's enough" for each cylinder. Now without feedback from the knock sensor it is lost as to what to do

 

P0500 Vehicule Speed sensor  - Symptoms of a P0500 DTC may include: loss of anti-lock brakes the "anti-lock" or "brake" warning lamps on the dash may be lit the speedometer or odometer may not work properly (or at all) your vehicle's RPM limiter may be decreased the shifting of an automatic transmission may become erratic other symptoms may also be present



#14 OFFLINE   crisilc

crisilc

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 21 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1,6L 16V
  • An: 2001
  • LocationBucuresti

Postat 21 October 2017 - 02:58 PM

Inca nu l-am montat. Am o gramajoara maricica de piese in care am bagat...nu vreau sa-mi amintesc cat, dar inca astept cu montajul ca sa mai strang ceva banuti, ca sigur o sa coste ceva-ceva.

 

Detonatia reprezinta o auto-aprindere necontrolata a amestecului carburant care apare in anumite conditii si care este specifica motoarelor pe benzina.

Fenomenul de detonatie apare in cursa de comprimare o data cu cresterea presiunii si temperaturii in camera de ardere, cand local amestecul carburant atinge temperatura de auto-aprindere rezultand un front de flacara ce se propaga instantaneu, exploziv si necontrolat.

detonatie.jpg?w=497&h=253

Avand in vedere ca vorbim de o ardere necontrolata fenomenul de detonatie este unul nedorit, care trebuie evitat. Variatiile de presiune rezultate in urma detonatiei conduc la o uzura prematura a lagarelor motorului, iar in cazul functionarii prelungite cu detonatie se pot produce avarii serioase ale motorului. Varfurile de temperaturarezultate in urma detonatiei pot conduce de asemenea la deteriorarea componentelor motorului.

ardere-cu-detonatie.jpg?w=497

Combustia cu detonatie versus combustia normala

Detonatia poate fi recunoscuta ca un zgomot anormal de tip “bubuitura” de oobicei la turatii reduse ale motorului ce se traduce si prin vibratii la nivelul blocului cilindrilor.

Combustibilii cu o cifra octanica ridicata reduc riscul detonatiei pentru ca rezista mai bine la autoaprindere, cat si combustibilii cu temperaturi inalte de aprindere precum metan si etan.

Motoarele cu raport de comprimare mare si supraalimentate sunt mai sensibilile la fenomenul de detonatie datorita temperaturilor mai inalte la care functioneaza.

Motivul pentru care este limitata cresterea raportului de comprimare la motoarele pe benzina (care ar conduce la o putere crescuta a motorului) se datoreaza aparitiei fenomenului de detonatie.

Masuri utile pentru pentru contracararea fenomenului de detonatie ar fi: racirea zonelor calde din interiorul cilindrilor, un exemplu ar fi prin efectul de vaporizare al combustibilului la injectia directa de benzina, cresterea turbulentei, reducerea raportului de comprimare si optimizarea combustibilului de exemplu prin adaugarea de aditivi.

Avand in vedere cele de mai sus pentru o buna functionare a motorului se impune si existenta unui sistem de control al detonatiei. Experientele au dovedit ca prin controlul detonatiei vom avea o crestere a raportului de comprimare (deci a puterii motorului) si scade semnificativ consumul de combustibil.

Sistemul de control al detonatiei

– senzor de detonatie – de tip piezoelectric care detecteaza vibratiile anormale la nivelul blocului cilindrilor.

– calculator motor (ECU) – care evalueaza semnalul primit de la senzor, decide daca este vorba despre o detonatie peste limita admisibila si apoi comanda sistemul de aprindere in sensul intarzierii aprinderii.

– actuatorii comandati  reprezentati de bobinele de inductie in acest caz, care mai departe emit un curent de inalta tensiune catre bujii rezultand aprinderea.

Sistemul de control al detonatiei actioneaza pe doua cai pentru evitarea fenomenului de detonatie:

  • intarzierea avansului la autoaprindere;
  • reducereea presiunii de supraalimentare.

In general se monteaza pe blocul motor un singur senzor de detonatie pentru un motor cu 4 cilindri, dar sunt solutii constructive si cu 2 senzori. Daca numarul cilindrilor creste se vor monta corespunzator mai multi senzori de detonatie pentro o detectie mai precisa a fenomenului.

Sursa: 

https://autotehnic.w...1/19/detonatia/

 

 



#15 OFFLINE   xel-fire

xel-fire

    Fan Lancia

  • Membri
  • PunctPunct
  • 11 posturi
  • Marca: Lancia
  • Model: Lybra
  • Motorizare: 1.6 Benzina
  • An: 2002
  • LocationSibiu

Postat 25 October 2017 - 03:33 PM

Salut,

 

Legat de problema la clima (nu vine aer la mijloc, merge la geam si picioare), am desfacut consola centrala (m-am blocat la scoaterea display-ului cu partea audio), asadar am atasat niste poze la acest LINK. Problema este ca nu vad nisi o clapeta, singurele elemente care ar semana a clapeta sunt inaccesibile si par a fi inchise(marcate cu rosu in poze). Am desfacut suruburile de la ICS dar nu pot sa scot consola, mai sta prinsa in ceva?

 

Multumesc,






0 utilizatori citesc acest topic

0 membrii, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Salut! Bine ai venit pe comunitatea ClubLancia Romania! Te rugam frumos sa te inregistrezi sau sa autentifici ca membru pentru a benificia de toate functionalitatile forumului.